af VolvoSport » tirs apr 22, 2008 23:02 pm
Blinker relæet med dobbelttakter, når du blinker både til højre og venstre? Hvis det gør det er det næsten helt sikkert relæet. Er det kun til den ene af siderne, tror jeg ikke det er relæet.
Selv om alle blinklysene blinker som de skal, kan fejlen stadig godt være i en af blinklygterne. En dårlig forbindelse i en af lygterne kan være årsag til at relæet slår dobbelttakter, selv om pæren lyser. Den lyser så ikke med fuld styrke.
Jeg bøvlede en del med blinklyset på min tidligere Amazon. Efter at have skiftet samtlige pærer og lygtefatninger skiftede jeg blinkrelæet til den rigtige runde type, som passer i clipsen ved ratstammen under instrumentbordet, hvor det er meningen, det skal sidde. Så virkede det hele som det skulle. De nye relæer er jo firkantede og passer ikke i clipsen. Man kan så blive nødttil at stripse relæet fast, så det ikke bare hænger i ledningerne.
Nu er det efterhånden ved at være længe siden, men jeg mener at kunne huske, at der kun er 2 ben på blinkrelæet til en Amazon. Og næsten alle nye er med 3 ben. Og det runde var svært at skaffe, men det lykkedes via Classic Volvo Parts, men mon ikke også Kristian fra Gadbjerg kan hjælpe med sådan et.
Mvh Christian