Fejlkode

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fejlkode

Indlægaf Jørn Vestergaard » søn feb 18, 2018 15:24 pm

Hejsa
Efter at jeg har afmonteret og isat "klimamodulet" for udskiftning af pære, kommer denne meddelelse i info-displayet: "SRS/AIRBAG SERVICE STRAKS".
Er det noget jeg skal tage alvorligt eller kan det bare nulstilles? Og hvordan?
V70 2.4T årg. 2003

På forhånd tak
Jørn
2003 Volvo V70 2.4T 200 hk. AUT.
2001 Mercedes 220 TDI AUT.
Volvo 940 2.3 GL
Volvo S40 2.0 GL
Volvo 460 2.0 GL
Volvo 360 2.0 GL
BMW 315 Bavaria
Ford Ranchero 500 GT
Jørn Vestergaard
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man mar 07, 2016 23:25 pm
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Fejlkode

Indlægaf Kim S » søn feb 18, 2018 15:39 pm

du skal have en tester på der kan slukke dem ... gerne en vida dice... men andre der kan læse volvo kan også gå.
Der er sikkert en i dit område der kan hjælpe, det klares på et par minutter.
Det sker hvis du har taget stikket ud af dit konsol og så har haft tænding på eller sætter tænding på imens det ikke er sat til...
På min skulle man have tænding på for at få det konsol ud, ellers kunne jeg ikke flytte gearvælger ( automat gear ) , og den sad i vejen for konsolen.
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fejlkode

Indlægaf Jørn Vestergaard » søn feb 18, 2018 15:49 pm

Lige præcis Kim - jeg har også automatgear og kan ikke afbryde strømmen (tændingen) når jeg flytter gearvælgeren.
Men tror du at mine airbags virker trods advarslen?
2003 Volvo V70 2.4T 200 hk. AUT.
2001 Mercedes 220 TDI AUT.
Volvo 940 2.3 GL
Volvo S40 2.0 GL
Volvo 460 2.0 GL
Volvo 360 2.0 GL
BMW 315 Bavaria
Ford Ranchero 500 GT
Jørn Vestergaard
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man mar 07, 2016 23:25 pm
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Fejlkode

Indlægaf Kim S » søn feb 18, 2018 20:21 pm

Uhhhh.... det tør jeg ikke begive mig ud i at svare på :shock: :shock:
Men med lidt tålmodighed herinde ..... så er jeg 100% sikker på at en venlig traktor chauffør kommer dig til hjælp med en tester af en slags.
Men det er ligefrem et must at have en tester når man køre volvo :D :D , jeg har ALDRIG haft en bil der behøver en tester så meget som med volvoen, fik så en multi tester der tager ALT med OBD stik.... også volvo :D .... men læste konstant herinde at vida dice var et " must have " når der står volvo på dytten... såååå fik fat i sådan en også, jeg har IKKE fortrudt det, den fortæller ALT, plus der er et komplet reservedels katalog i også, samt der er også om HVORDAN en evt rep udføres.. men til at slukke "alm" service og alarm lamper dur en multi dims altså også.... vida dice er et dyrt stykke legetøj, udover selve vida dice, er en blærbar også nødvendig, plus den SKAL køre på visse programmer for at virke... jeg har en der KUN bruges til netop dette formål, da der kan opstå konflikter med andre programmer hvis der er alt muligt andet på ... og det gider jeg ikke he he ( læs ... computer * :D ) ...
Håber du får slukket lyset ! ! ( ja ja ikke på den måde :D )
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fejlkode

Indlægaf Jørn Vestergaard » søn feb 18, 2018 23:26 pm

Tusind tak Kim
Hvor får man sådan en Vida-dims og hvad koster den?
Bor godt nok i Frederikshavn, så det kunne måske tænkes, at en som havde en traktor kunne hjælpe? :P :lol:
2003 Volvo V70 2.4T 200 hk. AUT.
2001 Mercedes 220 TDI AUT.
Volvo 940 2.3 GL
Volvo S40 2.0 GL
Volvo 460 2.0 GL
Volvo 360 2.0 GL
BMW 315 Bavaria
Ford Ranchero 500 GT
Jørn Vestergaard
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man mar 07, 2016 23:25 pm
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Fejlkode

Indlægaf Kim S » man feb 19, 2018 10:30 am

De fås i MAAANGE forskellige udgaver og kvaliteter.. og det er en jungle at finde den "rigtige", man skal så vidt undgå dem med no name indmad ( altså de "rigtige" kina modeller... lidt svært da næsten alle kommer derfra :) , men der kommer altså også nogle med den "rigtige" indmad ) jeg søgte i laaaaang tid, både for at finde den gode og så fra et EU land og sider man kan stole på, og så spurgte jeg utroligt meget på nettet, både herinde og andre steder.
Jeg fandt ud af at det der egentlig tæller er at indmad og at det er en " full chip" man skal vægte højst.... og så er der lige prisen... nøhj der er mange forskellige :D
Kik evt på denne side http://vocom.over-blog.com/og LÆS godt op på det på nettet... alle de steder du orker
Jeg troede jeg købte min fra en fransk side... men da købet var klaret og de sendte den, fik jeg besked at den vil blive sendt ...... jep.... fra kina land, så kommer der altså moms, told, skat oven i = kold sved på panden og ondt i tegnebogen, men den kom så ikke direkte, men var over et EU land og blev pakket om... hvordan de ellers gør aner jeg ikke.... de er heller ikke på Ebay mere, det første jeg tjekkede var om indmad var rigtig = skille ad og kikke.... pyhh den var god nok.
Men kik og kik igen på nettet.... det er forarbejdet der betaler sig.... ( men selv om der var et kæmpe forarbejde... ja så fik jeg også en fra kina, men fra nogen der var ÆRLIGE med hensyn til indmaden )
Så pris ! ! ! ja det er hvad du finder den til, og så om du har en gammel blærbar med win 7 pro til at ligge.. jeg fandt en gammel Lenovo X201i med win 7 pro på, dejlig lille maskine der blev tømt totalt, og kun bliver brugt til bilen...
Min multi tester er en autel maxidiag elite md802 ..... pris her hjemme AFSINDIGE .... på nettet er de til at komme til, jeg købte i UK.... den tager ALT og slukker alt
Held og lykke med at gennemtrævle det hele... :D :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fejlkode

Indlægaf Kingo » man feb 19, 2018 10:39 am

Vida er volvo softwaren
Dice er dimsen du sætter i OBD stikket i bilen der oversætter informationerne fra bilens computere til Vida

Jeg har min vida til at køre på windows 10 (Ikke virtuel maskine) - har i en af de mange tråde herinde linket til hvordan man sætter det op. Kan ikke selv huske det mere....
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Fejlkode

Indlægaf Kim S » man feb 19, 2018 11:51 am

He he Kingo.... ja der er jo nogen der kan det med computer.... jeg er total * på det område... sæt til... tænd ... virk..... hvis ikke .... HJÆÆÆÆÆÆLP.
Og det kan være noget lor..... at få til at spille .... jeg var utrolig heldig... i med cd og tryk på knappen... ( ja var lige et enkel hik.. det var ikke IE9 der var på computeren, så ind med IE9 .... så var den der ).
Når man læser om de problemer folk har med at få det til at virke... ja .. så er folk som mig lidt på herrens mark, og så er det at i andre der bare har fulgt med springer ind og hjælper... og tusind tak for det.
Min vida var udløbet her til nytår :cry: .. men der var en her inde der havde sat et link ind til at rette det.... det var dejligt nemt... gik på sitet på volvo puteren .. klikket på linket... genstartet... og vupti ... VIRKER
I er sgu dejlige :D :D :D :D :D Takker mange mange gange :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fejlkode

Indlægaf Claus » man feb 19, 2018 17:44 pm

Hej Jørn
Tilbage til dit spørgsmål du kan godt køre med den fejl, men du må ikke forvente at airbacken virker.
Der skal lige en tester på for at fjerne fejlen, men det ligger ikke lige til.
Til en anden gang sæt tænding på og kør gearstangen helt ned og fjern derefter minuspolen på batteriet.
Nu kan du rode med det elektriske og bilen ved det ikke, når du er færdig og det hele er samlet skal din nøgle stå i potion 2 når man igen sætter batteriet på igen.
For at 0 stille klimaanlægget skal man starte med læseren i 0 og skifte op i blæser hastighed med minimum 5 sekunder i hver stilling.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Fejlkode

Indlægaf Jørn Vestergaard » tirs feb 20, 2018 23:34 pm

Hejsa igen
Tak for Jeres input.
Claus - jeg har printet siden ud og gemt den i værktøjskassen til en anden gang.
Besøger nok VOLVO i Frederikshavn, og får nulstillet.
2003 Volvo V70 2.4T 200 hk. AUT.
2001 Mercedes 220 TDI AUT.
Volvo 940 2.3 GL
Volvo S40 2.0 GL
Volvo 460 2.0 GL
Volvo 360 2.0 GL
BMW 315 Bavaria
Ford Ranchero 500 GT
Jørn Vestergaard
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: man mar 07, 2016 23:25 pm
Geografisk sted: Frederikshavn


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster