Her kommer et spørgsmål om at for-varme sin Volvo.
En af de ting jeg elsker ved vores dieselmotor er Volvoens lille oliefyr ("tilskudsvarmer"), som jeg kan starte på timer eller fjernbetjening.
På fruens Opel klarer hun sig med en elektrisk dypkoger i kølevæsken og en varmeblæser i kabinen. Det er en lidt "påklistret" løsning, men den fungerer fint i praksis. Vi kan styre opvarmningen via et billigt tænd-/sluk-ur, da hun altid drager hjemmefra på et fast tidspunkt om morgenen. Elektrisk motor- og kabinevarmer er markant billigere i indkøb, montage og vedligehold end et oliefyr, blot er man afhængig af at kunne nå en stikkontakt, når bilen er parkeret.
Er der nogen som har erfaringer med motorvarmere på Volvos VEA-motorer (benzin)?
Kan man f.eks. integrere en el-forbunden løsning med "Volvo on Call" eller anden form for fjernbetjening?
Hvis man vælger et benzinfyr. Skal man så gå efter et originalt monteret? Der kan formentlig spares penge ved at montere et fyr købt direkte fra fyr-producenten (uden om Volvo). Men vil den besparelse blive "for dyr", fordi den u-originale montering vil påvirke Volvos garanti (kulancer) og service?