Nyt anlæg

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Nyt anlæg

Indlægaf 740turbo » lør jul 26, 2008 16:42 pm

Jeg skal have skiftet den gamle radio der sidder i min vogn ud med noget nyt. Jeg vil gerne have noget med en god power og masser af bas. Jeg har begrænsede midler til det og INGEN erfaring med at skifte hifi i en bil. Er der nogen der kan anbefale noget - og er det en relativt let manøvre at sætte lidt hifi ind?

God weekend!

Jakob
740 SW TURBO INTERCOOLER
1986 B230FT
Brugeravatar
740turbo
Bruger
Bruger

Indlægaf s80 2.oT » søn jul 27, 2008 20:21 pm

jvc, clarion eller alpine, er de anlæg hvor du får den bedste radiomodtagelser. et hvilket som helst andet mærke kan muligvis spille cd'er/mp3 lige så godt, men høre du radio i ny og næ, ville jeg nok anbefale dig et af de 3 overnævnte mærker, som koster alt fra 1500-15000.kr afhænging af hvorvidt du skal ha skærm eller GPS i maskinen, men uden, kan du få et anlæg for en ganske fornuftig pris.

såfremt du kun skal skifte anlægget er der ingen ben i det. passer stikket ikke overens fra det nye anlæg til bilen, kan du købe et ISO-adapter stik til omkring en 100 kroneseddel.

men rent lydmæssigt hvis du vil ha god power og masser af bas, kommer du ikke uden om at invistere i en 4-vejs forstærker til dine højtalere + en 2-vejs forstærker til at trække enten 2.stk 10" basenheder eller brokoble forstærkeren til enkelt 12" el. 15" basenhed.

monteringen af sådan en omgang kræver nok en smule erfaring, men der er nok mange i det danske land der kan gi dig en hånd eller noget rådgivning for en ks. pilsner eller to.

det er selvfølgelig bare min mening anlæg, andre kan selvfølgelig have andre meninger og erfaringer, hvilket jeg da håber de vil dele med dig.

hilsen
peter
2 små børn så det kan godt gå lidt tid mellem svarene
Brugeravatar
s80 2.oT
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Lolland

Indlægaf 740turbo » søn jul 27, 2008 20:50 pm

Hej Peter, tak for rådene. Jeg vil tjeke lidt op på priserne på de mærker du beskriver, og så vender jeg nok tilbage her med et spørgsmål eller 2 :wink:

Venlig hilsen

Jakob
740 SW TURBO INTERCOOLER
1986 B230FT
Brugeravatar
740turbo
Bruger
Bruger

Indlægaf Volvo4life » man jul 28, 2008 22:37 pm

Tænk evt over om du vil ændre på midterkonsollen. Synes ikke altid uoriginale radioer passer pænt til 700/900 serien. Det er iøvrigt muligt at montere en dobbelt DIN enhed.

Hvis du vil den originale vej har jeg noget volvo forstærker liggende der passer til originalt ledningsnet.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til El-system og Instrumenter