nyerhvervet 2004 V70 D5, herlig bil som, på trods af mange KM på tælleren, bestemt ikke skuffer. Men men.. nu hvor det kolde vejr efterhånden får overtaget ville det være herligt, hvis oliefyret fungerede..
Ved kold motor:
Timer start eller Direkte start på kold motor: fyret starter op og i displayet vises "TIL" og den gule trekant tænder. Fyret kan høres i kabinen, men efter ca. 1 min. slukker display og gul trekant og kort efter forsvinder lyden fra fyret..
Efter kortere tur (men lang nok til at kølevandstemperaturen er oppe på normal værdi):
Direkte start: fyret starter op, i displayet vises "TIL" og den gule trekant tænder. Fyret kan høres i kabinen og efter nogle minutter starter også blæseren op og herlig varm luft blæses ind i kabinen i ca. 5-10 minutter hvorefter det lukker helt ned, sikkert helt efter bogen da kabinen nu er godt varm..
Nogen der har set dette før ?? Umiddelbart hælder jeg mest til at batteriet på en kold motor, ikke har overskud nok til at starte fyret.. Dette underbygges af at starteren lyder som om den kører med noget besvær når bilen skal startes (savner dog referencer da dette er min første Volvo og første dieselbil) .. Det har endnu ikke givet problemer med at starte bilen.
Ole