Jeg har et 091B fyr med plaststyreboksen på min 850. Den hedder Ardic 3729885-1. Den som låser efter tre fejl.
I forbindelse med noget reparation fik jeg tømt det for kølevand og fik det ikke ordentlig udluftet. Jeg kørte med det og det slår så fra på overhedningstermostaten.
Overhedningstermostaten har jeg nulstillet gennem hullet i fyret, men benzinpumpen kører stadig ikke.
Benzinpumpen er jo forbundet i serie med den overhedningstermostat, men jeg mener at hav testet den er nulstillet ved at måle fra gul/sort kabel på ben 13 til gul/sort kabel på benzinpumpen, der er gennemgang. Jeg har testet benzinpumpen med at pulse 12 volt direkte, den virker fint.
Når jeg starter fyret, starter vandpumpe, blæseren kører lave omdrejninger ca. 15 sekunder og går så op i omdrejninger, efter er det 30-40 sekunder skal den benzinpumpe så starte, men det sker ikke. Efter ca. 50 sekunder slukker jeg manuelt for at undgå den boks låser. Når jeg kommer så langt mener jeg ikke det er låst.
Er det stadig kun Kjøller der kan låse disse bokse op igen?
Er der en med et fif her på falderebet før jeg må høre med Kjøller hvad der skal til.
Hvis der er en der har et ledningsdiagram til en 091B med den styreboks vil jeg også gerne have det. Kan kun finde diagrammer til den gamle model styreboks i aluminiumshus.