Oliefyr rep på V50
: søn feb 26, 2017 9:51 am
Hej
Jeg har været igennem et lille cirkus for at få mit oliefyr til at virke. Så jeg tænkte jeg lige ville dele mine erfaringer
Så er det bare om at holde tungen lige i munden :048: Først skal man finde oliefyret, som ses oppe i øverste cirkel - bingo. Så skal man løfte kølevandbeholder/ekspansionsbeholder til venste fri af sine to kløer og lægge den hen over brændstofsfilteret, så der bliver plads til at skrue de to bolte op, som holder motorophænget til selve bilen. nederste cirkel viser hvor der er et lille hak ved blæseren, som vi vender tilbage til.
Hakket i blæseren passer nemlig lige præcis med indsugningsmanifoldet, når man vrider motoren frem, efter at motorophænget er boltet fri af selve bilen(ikke motoren - kun de 2 bolte i vangen). Nu er der plads til at man kan løsne oliefyret og lige præcis vrikke det op imellem motoren og airconrørene.
Der er en lang M6 bolt der går igennem oliefyret og holder dette fast på et beslag, som er boltet på motorrummets væg - det sidder i en slags klemme og skal vippe ud fra oven. Desuden er 13mm bolten der holder udstødningen fast på fyret, nogenlunde til at komme til. Spændebånden til udstødningen sidder desuden fast på røret, så man skal ikke tænke på om det glider ned og bliver svært at få fat i igen.
Oliefyret har en luftslange, der suger frisk luft fra et filter i højre hjulkasse. så er der 2 slanger til kølevandet, en lille brændstofslange, et multistik og så den før omtalte udstødning. Jeg var nede under bilen og alt muligt - men det er faktisk ikke nødvendigt.
Når man har fået flyttet et par clips og så også lige pillet stikket til trykføleren i airconrørene, så er det faktisk muligt at vrikke fyret op uden i de store forbandelser og eder - Man skal dog lige huske at pille stikke af vandpumpen, som sidder på en ikke alt for lang ledning, som er fastmonteret på fyrets underside, hvor de andre ledninger også kommer ud
Jeg har været igennem et lille cirkus for at få mit oliefyr til at virke. Så jeg tænkte jeg lige ville dele mine erfaringer
Så er det bare om at holde tungen lige i munden :048: Først skal man finde oliefyret, som ses oppe i øverste cirkel - bingo. Så skal man løfte kølevandbeholder/ekspansionsbeholder til venste fri af sine to kløer og lægge den hen over brændstofsfilteret, så der bliver plads til at skrue de to bolte op, som holder motorophænget til selve bilen. nederste cirkel viser hvor der er et lille hak ved blæseren, som vi vender tilbage til.
Hakket i blæseren passer nemlig lige præcis med indsugningsmanifoldet, når man vrider motoren frem, efter at motorophænget er boltet fri af selve bilen(ikke motoren - kun de 2 bolte i vangen). Nu er der plads til at man kan løsne oliefyret og lige præcis vrikke det op imellem motoren og airconrørene.
Der er en lang M6 bolt der går igennem oliefyret og holder dette fast på et beslag, som er boltet på motorrummets væg - det sidder i en slags klemme og skal vippe ud fra oven. Desuden er 13mm bolten der holder udstødningen fast på fyret, nogenlunde til at komme til. Spændebånden til udstødningen sidder desuden fast på røret, så man skal ikke tænke på om det glider ned og bliver svært at få fat i igen.
Oliefyret har en luftslange, der suger frisk luft fra et filter i højre hjulkasse. så er der 2 slanger til kølevandet, en lille brændstofslange, et multistik og så den før omtalte udstødning. Jeg var nede under bilen og alt muligt - men det er faktisk ikke nødvendigt.
Når man har fået flyttet et par clips og så også lige pillet stikket til trykføleren i airconrørene, så er det faktisk muligt at vrikke fyret op uden i de store forbandelser og eder - Man skal dog lige huske at pille stikke af vandpumpen, som sidder på en ikke alt for lang ledning, som er fastmonteret på fyrets underside, hvor de andre ledninger også kommer ud