Overgang i el-systemet Amazon

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Overgang i el-systemet Amazon

Indlægaf Jeppe » tirs okt 10, 2006 17:52 pm

Hejsa

Her til morgen da jeg ville starte min Amazon, kunne jeg ikke rigtig få noget power til at starte motoren. I stedet kom der efter et stykke tid røg fra motorrummet. Et check i motorrummet viste at røgen kom fra isoleringen rundt om temperaturmåler "røret/ledningen". Metalet var selvfølgelig varmt, så mon ikke der har gået en strøm, men jeg kan ikke lige regne ud hvorfor, da temperaturmåleren jo ikke bruge strøm i en Amazon.
Er det bare at få skiftet temperaturmåleren eller skal jeg starte andre steder med at checke for overgang?

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Gæst » tirs okt 10, 2006 21:55 pm

Uha Jeppe!

Du skal skynde dig at tjekke stelforbindelsen til motoren! Ganske enkelt! :-)

Tjek stelforbindelsen der sidder nede ved udstødningsrør-holderen på gearkassen - her kniber det ofte..

Det er en rigtig typisk fejl - og temp.måleren må desværre ofte lægge metal til og dét går bare ikke i længden..

Orden på stel til motoren - så springer tingene igen som popcorn i varm olie!
Gæst

Indlægaf Gæst » tirs okt 10, 2006 22:03 pm

PS - Jeg glemte måske at tilføje lidt omkring, at det er starteren der virkelig trækker strøm - når først motoren er i gang er det minimalt hvad der skal bruges af stelforbindelse og derfor kan bilen såmænd sagtens køre en million kilometer på stelforbindelsen via temp.måleren - men den kan IKKE holde til de mange ampere der løber igennem systemet ved brug af starteren.

Af med det flettede stel-forbindelses-bånd og grundig rengøring samt afrensning på anlægsflader!

:-) God fornøjelse! (Og det er NU det skal gøres, ikke når temp.målerens omvikling HAR brændt ting og sager i stykker - den minder jo frygteligt meget om varmetråden i en brødrister!) :lol:
Gæst

Indlægaf Gæst » tirs okt 17, 2006 19:24 pm

Nå, Jeppe!! Nu må du ud med det! - Fik du ordnet problemet? :?:
Gæst

Indlægaf Jeppe » tirs nov 14, 2006 0:31 am

Hej

Tak, det var en knækket stel-forbindelse til motoren. Så har lige i dag bestilt et nyt hos Kristian. Så det bliver fedt at komme ud og køre hgv igen:-)
Jeg har også på fornemmelsen at bilen ikke har kunne lade så meget på batteriet af samme årsag. Så vil lige have laderen på og skiftet stelforbindelse i løbet af ugen.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Jeppe » tors nov 16, 2006 7:46 am

Så lykkes det. Et kvarters arbejde og Amazonen kan starte igen. Det gamle stelkabel var knækket helt, så det var klart at det skulle skiftes.

Man får jo helt lyst til liiige at chekce det på de andre.

-- Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til El-system og Instrumenter