af s80 2.oT » søn jul 27, 2008 20:21 pm
jvc, clarion eller alpine, er de anlæg hvor du får den bedste radiomodtagelser. et hvilket som helst andet mærke kan muligvis spille cd'er/mp3 lige så godt, men høre du radio i ny og næ, ville jeg nok anbefale dig et af de 3 overnævnte mærker, som koster alt fra 1500-15000.kr afhænging af hvorvidt du skal ha skærm eller GPS i maskinen, men uden, kan du få et anlæg for en ganske fornuftig pris.
såfremt du kun skal skifte anlægget er der ingen ben i det. passer stikket ikke overens fra det nye anlæg til bilen, kan du købe et ISO-adapter stik til omkring en 100 kroneseddel.
men rent lydmæssigt hvis du vil ha god power og masser af bas, kommer du ikke uden om at invistere i en 4-vejs forstærker til dine højtalere + en 2-vejs forstærker til at trække enten 2.stk 10" basenheder eller brokoble forstærkeren til enkelt 12" el. 15" basenhed.
monteringen af sådan en omgang kræver nok en smule erfaring, men der er nok mange i det danske land der kan gi dig en hånd eller noget rådgivning for en ks. pilsner eller to.
det er selvfølgelig bare min mening anlæg, andre kan selvfølgelig have andre meninger og erfaringer, hvilket jeg da håber de vil dele med dig.
hilsen
peter
2 små børn så det kan godt gå lidt tid mellem svarene