Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

jimDK skrev:Jeg forstår ikke helt "kurvelys" ?
Min XC90er har lygter med automatisk højde-justering, er det sådan noget du mener?
I så fald, skal der være en sensor, til at give signal omkring bilens vinkel (naturligvis).Foruden software osv til at styre det, muligvis i CEM? (den styrer vist lyset)

Klågem skrev:Der sidder en føler ved højre forhjul og Det er den der får lygten til at dreje. Det er noget mekanisk/elektrisk noget.

solgt skrev:Klågem skrev:Der sidder en føler ved højre forhjul og Det er den der får lygten til at dreje. Det er noget mekanisk/elektrisk noget.
den føler du tænker på er til højden og ikke til aktiv strålekaster,jim har ret sas gir info om ratstillingen.
När funktionen är aktiv får styrenhet huvudstrålkastare (HCM) kontinuerligt information om fordonets hastighet och rattvinkel. Fordonets hastighet kommer från styrenhet bromssystem (BCM) och information om rattvinkel kommer från styrenhet rattvinkelgivare (SAS) (3/254). Med hjälp av denna information beräknar styrenhet huvudstrålkastare (HCM) aktuell utvridning av ljusbilden.

Klågem skrev:solgt skrev:Klågem skrev:Der sidder en føler ved højre forhjul og Det er den der får lygten til at dreje. Det er noget mekanisk/elektrisk noget.
den føler du tænker på er til højden og ikke til aktiv strålekaster,jim har ret sas gir info om ratstillingen.
När funktionen är aktiv får styrenhet huvudstrålkastare (HCM) kontinuerligt information om fordonets hastighet och rattvinkel. Fordonets hastighet kommer från styrenhet bromssystem (BCM) och information om rattvinkel kommer från styrenhet rattvinkelgivare (SAS) (3/254). Med hjälp av denna information beräknar styrenhet huvudstrålkastare (HCM) aktuell utvridning av ljusbilden.
Prøv at bruge søgefunktionen herinde. Jeg mener det var S80 v8 der har haft problemer med kurvelyset. Højdeføleren sidder på bagakslen.
viewtopic.php?f=4&t=6791&p=36288#p36288

Tilbage til El-system og Instrumenter
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster