V50 instrumentbræt går ud

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50 instrumentbræt går ud

Indlægaf Rune_B » lør feb 23, 2013 11:03 am

Hej

Min svigerfar kører en V50 1.8 fra 2006. Den er passet og plejet hos Volvo fra ny af.

Inden for det seneste halve år er den dog begyndt at opføre sig mærkeligt. Ved køreture både korte og lange, opstår et problem, umiddelbart er der intet mønster i hvornår det opstår.

Det der sker er at hele instrumentbrættet går ud, undtagen lyset i radioen. Speedometerhuset går ud, og alle visere daler ned til nul, kun den røde ABS lampe lyser.

Lyset på bilen fungerer, man kan blinke, men man kan ikke se blinkerpilen i speedometerhuset. Blæserne kører fortsat, men reagerer ikke på input fra knapperne på midterkonsollen. Af og til kommer det hele igen, andre gange skal bilen stå noget tid, og så virker det pludselig igen.

Bilen har været hos Volvo af flere omgange, for at få identificeret årsagen til fejlen - umiddelbart er det ikke lykkedes. Der er udlæst fejl på den, men ingen fejl er lagrede.

Er der nogen kloge hoveder, der har en idé om hvad årsagen til ovenstående kan være?
2006 Volvo S60 2,4 Aut.
Rune_B
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: København

Re: V50 instrumentbræt går ud

Indlægaf Henning P » søn feb 24, 2013 9:14 am

Hej

ikke fordi jeg kan løse dit problem....
Men min svogers 2005 V50 har har samme problem, når han havde været til service og de havde nulstillet computeren,''
så var det helt sikker at lige pludselig gik alt ud lige som du beskriver det.
Han demonterede batteriet i 5 min og alt er ok igen, lige til næste service
Så det må være noget de har hørt om før
http://www.bilgalleri.dk/galleri/133123-volvo_v70
544 / 123 / 144 / 244 / 244 Turbo / V70 X 2 / Amazon
Henning P
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København S

Tilbage til El-system og Instrumenter