Volvo Car Guard

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo Car Guard

Indlægaf englewood » lør maj 25, 2013 2:31 am

I min 760GLE fra 1989 sidder der et tyverialarm som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt om hvordan fungerer.
Der er ingen fjernbetjening til alarmen,men på venstre tagstolpe sidder et betjeningspanel med en enkelt knap samt nogle lysdioder.
Alarmen kobles åbenbart til og fra med nøglelåsen i førerdørren.
Ved oplåsning af centrallåsen og derefter åbning af dørren,begynder katastrofeblinken at blinke og det gør den indtil man sætter tænding på bilen.
Hvis man f.eks. parkerer bilen med nøglen i låsen og slukket motor og venter et par sekunder og derefter åbner en dør,så blinbker katastrofen igen.
De slukker dog når der sættes tænding på igen.
Kan man ikke koble skidtet helt fra eller hvad?
Har søgt lidt på nettet efter en brugsvejledning,men syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget brugbart.
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Skørping.

Re: Volvo Car Guard

Indlægaf ptheo » fre maj 31, 2013 12:04 pm

CarGard er en svensk alarm der blev eftermonteret i mange biler i 90 erne .... og til Volvo fantes der plug and play modeller (f.eks. til 850) idet bilerne var forberedt med et multistik til at sætte Cargard styre boksen i ....
De første modeller havde en form for kodelæser i forruden ..... der skulle så bruges en kodeplade udvendig på ruden for at slå alarmen fra...
Senere kom der radio styrede fjernkontroller, der samtidig kunne styre andre Cargard Relæer ....den type erkendetegne af en ca 5 cm lang enhed med to blinkende LED øverst ..... typisk monteret i venstre nederst hjørne af forrude.

Cargard er lukket ned for nogle år siden ...... derfor er der nok ikke meget at finde på www.....

Jeg har en del materiale fra dengang .... så tag et billede af enheden i ruden , eller bedre af styreboxen, for identifikation af type. (send til ptheo@stofanet.dk), så skal jeg finde manualer mm.

At alarmen til/fra følger tændings nøglen ...... det var dengang et forsikrings krav i Sverige ....

/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Tilbage til El-system og Instrumenter