Så til mit problem.
Mit nærlys er helt væk - intet lys overhovedet, ikke engang et startforsøg kan ses, øvrigt lys såsom parkering, langt lys, tågelygter virker fint.
Fejlmeddelelsen i DIM kommer ca 1 minut efter bilen er startet og jeg er begyndt at køre.
Ingen fejlkoder i CEM.
Sikringer (16+17 i motorrum der er også spænding på, samt 9 i gavl og 16 i CEM) er ok.
Ingen "klik" fra et evt relæ kan høres når nærlyset burde tænde, det kan jeg høre på det lange lys samt når tågelyset foran tændes.
Pærerne er 3 år gamle (Philips), men hvor stor er egentlig chansen for at begge pærer står af samtidigt...?
Man kan jo heller ikke ohm-måle som på en "almindelig" pære for at se om den er hel, dessuden er de jo sk... trælse at skifte/komme til.
Det er selvfølelig nærliggende at bare skifte xenon pærerne - men helt så billige synes jeg dog ikke de er bare for at teste...
Kan se i tidligere indlæg at der tales en del om en shunt der kan brænde af - min CEM ligner dog ikke de billeder jeg indtil videre har fundet.
Min CEM er "pakket ind" i sort plastic, og man kan ikke se relæer/shunte når man kigger på den.
Heller ikke fremgangsmåden for at løsne den for at kigge nærmere passer med min. Det jeg indtil videre har fundet involverer også at afdækningen foran frontruden/viskerne skal afmonteres, kan det være rigtigt?
Er den lavet om fra facelift/2005?
Mange spørgsmål - men håber nogen kan pege mig i den rigtige retning.