Spørgsmål til Volvo V60

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Spørgsmål til Volvo V60

Indlægaf VolvoV60 » man jun 17, 2013 15:46 pm

Hej Alle

Jeg er nu også blevet Volvo ejer :D og det er jeg, da der netop er indkøbt en V60 fra 2011. I den sammenhæng har jeg et par spørgsmål, som jeg håber, det mere garvede Volvo-folk herinde, kan svare på.

1) Modellen jeg har købt er en Summum med diverse pakker, så der er udstyr nok i den, men alligevel ikke, for jeg kunne vældig godt tænke mig at få monteret kamera bagpå og evt. foran, hvis bølgerne går rigtig højt. Har i nogen idé om hvad det skal koste (udover at Volvo ifølge hjemmesiden har en vejl. pris i 2011 på hhv. 8.500 og 10.800 kr. foran og bagved inkl. montering) og er det noget man kan kaste sig ud i selv og evt. købe separat (hvor er bedst så)? Jeg kan nok få en ven til at hjælpe og han har sat den slags i VW'ere før, men aldrig i en Volvo, så hvis der er noget man skal være opmærksom på, så råb endelig op (der er navigation i, så bilen er forberedt).

2) Min stemmestyring er ikke aktiveret, den står bare som "grå" i "my Car". Sælger siger det "bare" er et stykke software Volvo skal sætte ind. Nogen idé om hvad det bør koste og drøner man bare ind til Volvo og så er den klaret på 5 min., eller skal jeg vente til jeg når et service og den alligevel skal derind (evt. i Sverige), da jeg er bosat i KBH området?

3) Bilen har kørt som taxa og (måske) derfor er passagerer-sidens bælteindikator defekt (bevidst eller ubevidst). Der er en "dims", der ifølge sælger skal skiftes nede i selelåsen. Er der nogen der ved hvad det er for en og er det også Volvo der skal på banen her?

Kan du kun svare på et eller flere af mine mange spørgsmål, så vil jeg sætte pris på at du byder ind. På forhånd mange tak for hjælpen og go' dag!
2011 Volvo V60 D3
1967 Chevrolet Corvette Sting Ray
VolvoV60
Ny bruger
Ny bruger

Re: Spørgsmål til Volvo V60

Indlægaf Ulrik Friis » man jun 17, 2013 22:38 pm

Velkommen til.

1. Det kræver mere end almindelig elektrisk viden at montere den type ekstraudstyr. Originalt udstyr kræver software indlæsning. Men der findes en alternativ løsning der hedder iMIV, som kan anskaffes her: http://www.volvotech.nl. Det er til gengæld DIY.

Det frontmonterede kamera skal vel kun bruges til dokumentation ved kørsel i Rusland :), og der er jo ikke megen fornuft i at frembringe billedet i RTIen, så her er der frit slag for din VW ven.

2. Softwarekøb plejer ikke at koste mere end 2-400 kr. Med mindre det er en funktion som ikke er aktiveret. Og det lader det til din stemmestyring ikke er. Så betaler man også for aktiveringen. Spørg Volvo hvad det koster. Og du vil kun kunne få lagt software ind i bilen hos aut. Volvo værksted. Til gengæld tager det ikke så lang tid.

3. Det lyder ogsåsom en Volvo sag, da den omtalte dims næppe fås uoriginalt.

Når du får lavet service på den så husk at få opdateret al software i den til version 2.0. Volvo har reklameret med dette til en meget rimelig pris.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf VolvoV60 » tirs jun 18, 2013 16:06 pm

Ulrik Friis skrev:Velkommen til.

Jo tak :)

Ulrik Friis skrev:1. Det kræver mere end almindelig elektrisk viden at montere den type ekstraudstyr. Originalt udstyr kræver software indlæsning. Men der findes en alternativ løsning der hedder iMIV, som kan anskaffes her: http://www.volvotech.nl. Det er til gengæld DIY.

Jeg synes ikke jeg kan se en der passer til V60, men jeg vil nu også helst holde mig til en original.

Ulrik Friis skrev:Det frontmonterede kamera skal vel kun bruges til dokumentation ved kørsel i Rusland :), og der er jo ikke megen fornuft i at frembringe billedet i RTIen, så her er der frit slag for din VW ven.

Et sådan smart kamera er allerede ved at blive indkøbt. Det foran-monterede skulle også være til parkering, men det er så her jeg skal komme til fornuft og ikke gå all in. har trods alt kørt i 16 år uden skader, så hvorfor starte med det nu :)

Ulrik Friis skrev:2. Softwarekøb plejer ikke at koste mere end 2-400 kr. Med mindre det er en funktion som ikke er aktiveret. Og det lader det til din stemmestyring ikke er. Så betaler man også for aktiveringen. Spørg Volvo hvad det koster. Og du vil kun kunne få lagt software ind i bilen hos aut. Volvo værksted. Til gengæld tager det ikke så lang tid.

Tak for den, du har nok ret i at det også skal aktiveres. Vidste ikke det var en selvstændig pakke men troede det var en del af noget navigation RTI.

Ulrik Friis skrev:3. Det lyder ogsåsom en Volvo sag, da den omtalte dims næppe fås uoriginalt.

Den konklusion er jeg også kommet frem til.

Ulrik Friis skrev:Når du får lavet service på den så husk at få opdateret al software i den til version 2.0. Volvo har reklameret med dette til en meget rimelig pris.

Det vil jeg huske dem på, men den har allerede været til service 3 gange i år hos Volvo (det kommer sådan nogle taxer jo meget), så måske den allerede er opdateret. Vil tjekke versionsnummeret når jeg kommer ud i bilen

Tak!
2011 Volvo V60 D3
VolvoV60
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Ulrik Friis » tirs jun 18, 2013 16:56 pm

V60 fra 2011 er så ny, at vi ikke har den store erfaring med den her i forum. Det er jo et avanceret apparat, og jeg kan godt se at Bob i Holland ikke har noget udstyr til den endnu.

Så du må nøjes med det originale, men det er nu også det bedste selvom noget af det er rimelig pebret.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf solgt » tirs jun 18, 2013 17:50 pm

Den foreste kamera ser kun til v og h side bliver brugt hvor du køre ud imellem to biler/smøge du kan så se om der er fri bane
Stemmestyring fungere ikke på dansk endnu,så hvis du vil stemme styre rti skal du ændre sprog til svensk eller engelsk.
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf VolvoV60 » ons jun 19, 2013 22:01 pm

solgt skrev:Den foreste kamera ser kun til v og h side bliver brugt hvor du køre ud imellem to biler/smøge du kan så se om der er fri bane
Stemmestyring fungere ikke på dansk endnu,så hvis du vil stemme styre rti skal du ændre sprog til svensk eller engelsk.

Fantastisk, mange tak - nu virker den. Kan dog kun styre navigation og telefon (ikke musik :() og det kan jeg nok klare på rattet. Har derfor skiftet tlibage til dansk.

Havde i øvrigt software 0,950 på, så det må opdateres. Hvad giver det?
2011 Volvo V60 D3
VolvoV60
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter