GVN53 + Imiv

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

GVN53 + Imiv

Indlægaf Cringvig » ons jul 03, 2013 7:39 am

Hej

Jeg har et lille projekt som er ved at drive mig til vanvid.
En Garmin GVN53 er forbundet via video indgangen på Imiv classic og et bak kamera er forbundet til dens egen indgang.
Det virker fint med bak kamera når den sættes i bak gear så kommer kameraet op i farver.
Problemet ligger når jeg vælger GVN53 så kommer den kun op i sort/hvis uanset hvilken indgang jeg sætter den til.
Bak kameraet kommer op i farver uanset hvilken indgang jeg sætter det til.
Så tænkte jeg det kunne være det 6meter lange phono kabel fra GVN53 så det blev kortet ned til 45cm men det gav ingen forskel.

Når jeg satte GVN53 til tvét så kommer det op i farver dog står det bedst i NTSC hvor PAL ligesom ikke ramte til rigtige farver i grafikken.

Så måtte fejlen ligge der og den blev sendt ind til rep og jeg fik en ny tilbage med samme problem.
Den blev sendt ind igen og nu har jeg fået endnu en ny og den viser også kun sort /hvid i bilen.

Så fandt jeg en RGB til composite konverter og satte den på RGB udgangen af GVN53, samme problem kun sort / hvid.

Sætter jeg en Playstation til indgangen så kommer den op i farver på bilen skærm.

Volvotech.nl siger at Imiv kun virker som en switch og at fejlen ikke ligger der.

Hvorfor kan alle andre få det til at virke ?

Det er DVD baseret RTI.

Nogen ideer ?

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C