940 230fd benzinpumpe

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

940 230fd benzinpumpe

Indlægaf kentn » lør jul 13, 2013 15:44 pm

hejsa.
jeg har en 940 med 230fd motor. idag gik dun pludselig uden varsel ud for min kone på vej hjem.
jeg har konstateret at benzinpumpen ikke kører da der ikke kommer benzin frem til dyse broen. jeg har åbnet ned til tankmåler og benzinpumpe i bag, og fundet frem til 4 ledninger.
2 tykke, en lyserød og en sort, samt to tyndere der vist nok er sort/grå stribet.
hvilke af disse 4 er til pumpen? jeg regner med den røde og sorte, men hvilken af dem er plus og minus?
jeg mistænker enten pumpen, eller relæet til denne.
hvor er dette relæ placeret? jeg har læst noget om et hvidt relæ i strømboksen under radion, men der er ikke noget hvidt relæ.

på forhånd tak. :-)
v70 2,0 10v 1997
kentn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: randers-langå

Re: 940 230fd benzinpumpe

Indlægaf Pede66 » søn jul 14, 2013 14:36 pm

Der er 2 pumper på din bil, en i tanken og en under bilen.
Hvis begge ikke køre kan det være bezinpumpe relæet.
Det sidder ganske rigtigt under radioen, Jeg kan ikke huske farven, på 850 mener jeg det er grønt, men det kan også være rødt eller hvidt.
Nummeret på det kunne være 3523608
Men det er et stort firkantet relæ som er højere end et arbejds relæ så du burde kunne finde det.
Relæ er også mit første bud hvis den ikke har sat en fejlkode. Ellers er der andre muligheder.

Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf kentn » søn jul 14, 2013 23:57 pm

min er fra 95. og i følge denne tråd kan det vare et blåt relæ der sidder son nummer 2 fra højre side i forreste række.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Electri ... plications

jeg har ikke det store hvide relæ der burde sidde yderst venstre i miderste række.
jeg er så i mellemtiden kommet i tanke om at der er eftermonteret startspærre i bilen. kan det være det der driller. når startspærren ikke er slået fra, så tørner motoren ikke men ku man forestille sig at der er lavet noget med benzinpumpen også?

jeg har ikke lige startspærre modellen her men formoder det er eftermoteret. jeg hr en lille fjernbetjening med 2 knapper på.
kentn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf kentn » man jul 15, 2013 15:36 pm

nå.
ny pumpe, og bilen kører igen.
her skal man så være opmærksom på at hvis man køber pumpen i ftz ud fra regnummer så får man en forkert.
v70 2,0 10v 1997
kentn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter