Nu er OSRAM night breakers notorisk kendt for ikke at holde ret lang tid.
Af samme grund har OSRAM lavet night breaket
plus, som skulle holde op til 50% længere
Nu har jeg ikke haft min V70 tilstrækkelig lang tid til at danne erfaring, men på min tidligere bil fra VAG gruppen kørte jeg med Phillips Extreme Power H7 - de holdte ca. 40.000 km og gav et rigtigt godt lys.
På samme bil kørte jeg 60.000 km med Philips Night guide - fornuftigt, omend lidt mærkeligt lys, grundet Gult/Hvidt/Blåt lys hver sit sted på vejen.
På min V70 skiftede jeg til OSRAM night breaket plus. Den ene pærer røg efter 15.000km, sansynligvis fordi jeg fik et hul i forlygten på størrelse med en 5'er, så det er ikke rigtig en retfærdig sammenligning.
Nu er det desværre sådan at jo mere lys man vil have ud af halogenpærer, desto kortere levetid har de.
Nu skriver du ikke om du har prævet de specielle longlife pærer
De Peugeot kom med deres 307'er var der mange der var ude for at et sæt pærer kun holdt 7000 km. Dette skyldes den højere ladespænding der var nødvendig, grundet det mere spinkle ledningsnet.
Da der blev skiftet til longlife pærer kom de op over de 20.000km. Enkelte værksteder monterede en spændingsreducerende modstand ved pærene for at øge levetiden.
Om man vil monterer en modstand er en opvejning af lysbehov kontra levetid..
Du kan evt. prøve Philips Longlife EcoVision. Jeg har ikke selv prøvet dem, men de skulle have pæn lang levetid.
...Selvfølgelig efter du har kontrolleret om ladespændingen er korrekt

Du kan iøvrigt ikke rigtig holde pæreskiftet op imod tiden der er gået.
Hvis du har banket 250.000 km af på de sidste 5 år, er udskiftningerne mere berettiget end hvis bilen havde holdt i carporten.