af hans jørgen skov » fre dec 06, 2013 15:31 pm
Fejlkoden er: ECC-414 fan motor pass comp temp sensor faulty signal.
Det er den eneste fejlkode (DTC) jeg kan se når jeg tester med vol fcr programmet.
Det virker som om blæseren kører lidt hurtigere end jeg husker, når det hele er i auto og temperaturen er som indstillet, nu kan man tydeligt mærke den blæser før mener jeg den gik længere ned i omdrejninger.
Men på den anden side kan den fejlkode her godt ha været der længe hvis det ikke er den der får de gule lamper i airconknapperne til at blinke efter start, så er det måske noget andet der melder fejl, det er ikke helt så tydeligt om den køler rigtigt her om vinteren hvor det er koldt i forvejen. jeg fik lavet ac check her i sommer hvor den blev tømt og genfyldt, med sådan et automatisk ac apparat der selv checker det hele igennem, da meldte den ikke om nogen fejl, ud over at det jo havde tabt fyldningen fra start så det ikke kunne køle.
Efter servicen var der på et tidspunkt en gang hvor den holdt op med at køle, men det kom igen efter at jeg havde haft motoren stoppet så jeg tror det var en kontakt med dårlig forbindelse, den gjorde det kun en gang.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida