Kalibrering af forbrugsmåler i V70

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Kalibrering af forbrugsmåler i V70

Indlægaf Ulrik Friis » man apr 07, 2014 7:12 am

Hvis du har "optimeret" med en boks, så kan du godt vinke farvel til en korrekt visning i infodisplayet. Bilens indbyggede elektronik får ikke en chance for at måle korrekt, da boksen kører udenom al bilens normale styring, og den giver alene mere brændstof og højere turbotryk. Undskyld jeg siger det lige ud, men en boks er den ringeste måde man kan få flere kræfter på og har ikke en døjt med oprimering at gøre.

Den eneste rigtige måde at optimere på er at bilens motorstyringssoftware modificeres. Og her er det ikke alene brændstof og turbotryk der reguleres. Hvis du har betalt 4-5.000 for en boks, så er den godt nok også betalt. RH i Fjerritslev kunne have lavet en ægte optimering for det samme. Og de har forstand på det.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Kalibrering af forbrugsmåler i V70

Indlægaf ErikSK » ons aug 03, 2016 10:15 am

Hej Ulrik
Lige en opdatering på den her "gamle" tråd.
Bare rolig, jeg gav ikke 4-5.000 for boksen, men 1.000. Den anden pris var for en software-opdatering. Jeg valgte selv boksen, fordi den kunne pilles af igen. Det gjorde jeg i øvrigt 3-4 måneder senere, da bilen "flimrede" lidt ved rolig, jævn gas, uden særlig belastning - f.eks. kø-kørsel og jeg kunne læse en fejlkode ud, der sagde at der var målt for højt tryk i brændstofsystemet.
Det ville nok virke fint med en softwareopdatering, men jeg har besluttet at give V70´eren ro og leve med at hånden i ryggen skubber lidt blidere...
Spørgsmålet med forbrugsmåleren var i øvrigt ikke en del af optimeringsspørgsmålet - den viser stadig 15-17 % forkert.
Venlig hilsen
Erik
ErikSK
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre jan 10, 2014 22:47 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Foregående

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster

cron