Ingemann skrev:Hej!
Jeg skal have flyttet mit batteri til baggagerummet, og har dertil en enkelt lille spørgsmål!
Jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke bare skal minus-polen til stel i baggagerummet, men trække den, ligesom med plussen op til motoren, for hvis man sætter den i baggagerummet, så vil der kommer nogle unødige spændinger i karossen, som kan forårsage ekstra korrosion.
Er den teori rigtig?
Jeg ved ikke om det med øget risiko for korrosion er grunden til det. Man kunne forestille sig ved tæring af nævnte forbindelse at der kunne opstå gnister ved start, og at dette kunne være et problem.
Mange motorer er ophængt så de kun har ringe stelforbindelse, derfor trækker man stel med til motoren, så man er sikker på at den altid har stelforbindelse.
Som eksempel kan nævnes de gamle morris mascotter, som havde batteri i bagagerummet, der var stel i bagagerum bare skruet fast i karossen, og stel fra motor ligeledes skruet på karossen. Ved tæring af nævnte stelforbindelser havde man tit startbesvær, og/eller andre elektriske problemer.