af JensTr » tors aug 07, 2014 14:15 pm
Ja, så blev det løst. Men ikke uden omkostninger og besvær. Først fandt jeg en "loddeekspert", som vidste ALT om lodning. Han fik brættet og loddede løs. Spændingen var stor, da jeg monterede instrumentet igen. Desværre gik det fra ondt til værre. Efter superlodderen var jeg 1kg fattigere og havde nu et bræt med permanente fejl. Det eneste som virkede var selealarmen og motorlampen. Alt andet var dødt. Og "loddeeksperten" var smuttet tre uger til sverige på ferie.
Så lykkedes det mig at få Oakey herinde fra til at kigge på instrumentet. Han var sød at brugte 1,5 time af sin travle tid på at finde lodderester fra ekspereten og konstatere, at det var svært at finde fejlen uden et diagram. Hans råd var klogt, men også lidt trælst: "Få een, som har et diagram til at fixe det".
Jeg fulgte Oakeys råd og kørte til nørresundby, hvor nic-tech ligger.Her afleverede jeg det defekte instrument og lånte et andet defekt i bytte mens de fixede mit. Det er nødvendigt. For uden instrument virker blinklysene og de foreste vinduer ikke. Hov jeg glemte lige:( jeg afleverede også 2,5 kg til nic-tech. Dagen efter ringede de og sagde, at nu var instrumentet klar til afhentning. Jeg kørte igen fra min sommerdestination til Pierre i Nørresundby, hvor jeg afleverede det lånte instrument og fik mit eget udleveret. Og voila... Alle instrumenter og lamper virkede.
Så moralen er endnu en gang, at når noget virker for godt til at være sandt, ja så er det som regel også for godt til at være sandt:)
Tak til Oakey og hvem der ellers har forsøgt at lede mig på den rette vej herinde.
Det lykkedes til sidst for mig med en udgift, som svare til 4 gode brugte originale 18" volvofælge. Men hvad nytte har man også af dem, når man ikke kan se, hvor hurtig man køre:)
Vh
Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km