GT instrument.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

GT instrument.

Indlægaf welder » fre aug 08, 2014 23:49 pm

Hej.Jeg har et GT instrument til de tidligste 140 modeller som jeg ikke kan få til at virke helt som det skal.Når jeg slår tændningen til begynder tankmåleren og temperaturmåleren at svinge frem og tilbage,tænker det er spændningsregulatoren der er defekt.Har målt på udgangen på regulatoren med tændning til og spændningen ændres konstant. :shock: ,i regulatoren er der et kontakt sæt med en meget tynd tråd omkring den ene "arm" på kontakt sættet,forstår ikke hvordan den regulator skal virke,men tror det er noget med en bimetal fjeder.!!!!! men så er der jo 12volt eller 0 volt alt efter om kontaktsættet er åbent eller lukket.Håber meget på hjælp fra en af jer derude.God weekend.mvh.Casper.
welder
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Hjallerup Nordjylland

Re: GT instrument.

Indlægaf Jeppe » fre aug 22, 2014 11:27 am

welder skrev:Hej.Jeg har et GT instrument til de tidligste 140 modeller som jeg ikke kan få til at virke helt som det skal.Når jeg slår tændningen til begynder tankmåleren og temperaturmåleren at svinge frem og tilbage,tænker det er spændningsregulatoren der er defekt.Har målt på udgangen på regulatoren med tændning til og spændningen ændres konstant. :shock: ,i regulatoren er der et kontakt sæt med en meget tynd tråd omkring den ene "arm" på kontakt sættet,forstår ikke hvordan den regulator skal virke,men tror det er noget med en bimetal fjeder.!!!!! men så er der jo 12volt eller 0 volt alt efter om kontaktsættet er åbent eller lukket.Håber meget på hjælp fra en af jer derude.God weekend.mvh.Casper.

Hej Casper

Den spændingsregulator er lidt sjov da den er mekanisk og derfor umulig at måle på. Har du prøvet med en anden?
Alternativt burde man kunne lave noget med transistoropbygget spændingregulator..... noget 7810 agtigt... f.eks. https://www.futurlec.com/Linear/7810Tpr.shtml

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Tilbage til El-system og Instrumenter