Upgrade lyd V70 2004

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Ulrik Friis » ons nov 25, 2015 21:02 pm

Kjær skrev:
Tusind tak for udførligt svar - så blev jeg så klog.. ;-)

Vil det så sige at jeg også er nødt til at skifte dørsiderne for at få plads til Premium Sound enheden med den ekstra mellemtone? og vil Premium Sound enheden overhovedet passe i det eksisterende højtalerhul i døren?

Ulrik, du har vel ikke tilfældigvis numrene på High Performance enhederne til min bil? :-)

/Morten

Nej, numrene til Premium Sound enhederne havde jeg lige ved hånden.

Jeg har ikke tjekket om det er nødvendigt med nye dørsider, men der laves specielle dørsider til biler med Premium Sound installation.

Du bør have en PA200 eller PA300 under højre forsæde, da der ikke er forstærker i HU-803, så du har kræfterne til at det kan komme til at lyde godt. Så jeg ville nok finde et par gode 8" enheder med mellemtone/diskant i midten. De findes! Og hvis du vil spille højt skal de være rimeligt følsomme. Jeg har haft rigtig mange gode oplevelser med Pioneer bilstereo, især højttalerne, så du kunne da finde et par gode Pioneer. Eller JBL. Du skal blot huske på, at de skal boltes fast og at møtrikken skal være selvlåsende eller ha' en klat Locktite.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » ons nov 25, 2015 22:05 pm

Ja, jeg har allerede PA200 under det ene forsæde.. :-)

Tog chancen og bestilte et komplet sæt brugte High Performance enheder (8 ialt) på ebay.. Glæder mig til at få dem installeret. Det kan umuligt blive dårligere end det allerede er.. ;-)

Tak for jeres hjælp :-)

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf phg1967 » tors nov 26, 2015 21:11 pm

Hej
Står selv lidt i samme situation vil gerne have skiftet min HU 650 ud med en HU850 har købt både radio og forstærker,men har ikke monteret det endnu andre der har erfaringer med et sådan projekt,jeg ved allerede følgene der skal indlæses software både til forstærker og radio, det jeg mangler at vide er om der er ført strømkabel frem til forstærkeren under pasagsersædet.

Bilen er en S60 fra 2005
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: man nov 23, 2015 23:28 pm
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf gälleryd » tors nov 26, 2015 22:18 pm

Ja det gör der, der er et fra radio til forstärker, det er en kabelmåtte... og du skal også huske at få den höjttaler med der sidder oppe hvor original gps er inbygget, og gå efter höjttallere med blå märkat, de er Volvos bedste, high performance, og er bygget i en slags kulfiber, men det kräver også andre dörsider, der er faktisk lige en der hedder soe69 på svenske http://www.jagrullar.se der har haft en del forskelligt anläg osv til salg, han har tit ting til v70n, s60 ude til salg.
pa-200 har blå märkat og pa-300 har gul.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf phg1967 » fre nov 27, 2015 0:02 am

Ja det gör der, der er et fra radio til forstärker, det er en kabelmåtte... og du skal også huske at få den höjttaler med der sidder oppe hvor original gps er inbygget, og gå efter höjttallere med blå märkat, de er Volvos bedste, high performance, og er bygget i en slags kulfiber, men det kräver også andre dörsider, der er faktisk lige en der hedder soe69 på svenske http://www.jagrullar.se der har haft en del forskelligt anläg osv til salg, han har tit ting til v70n, s60 ude til salg.
pa-200 har blå märkat og pa-300 har gul.


Ok tak for oplysningerne så kan jeg komme videre :D
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: man nov 23, 2015 23:28 pm
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » søn nov 29, 2015 11:16 am

UPDATE!

Modtog i torsdags pakken med højtalerehederne - High Performance (blue label). Og fik skiftet enhederne i fordørerne i går.. - sikke en forskel. WOW siger jeg bare!! :-)
De er ALLE pengene værd :-)

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf gälleryd » søn nov 29, 2015 15:42 pm

Kjær skrev:UPDATE!

Modtog i torsdags pakken med højtalerehederne - High Performance (blue label). Og fik skiftet enhederne i fordørerne i går.. - sikke en forskel. WOW siger jeg bare!! :-)
De er ALLE pengene værd :-)

/Morten

Det var derfor jeg skrev, at jeg var tilfreds med mit anläg i min xc70 ocean-race, det er en helt anden klang der er i high performance, jeg har endda pa-300, men har taget den originale superwooffer ud, det er sgu for meget bas for mig :D , men den ligger ude i min garage, sammen med en pa-200 og en ekstra hu-850, det kan väre jeg skulle sätte det i konens xc70 :lol: .
Godt du fandt ud af at Volvo godt kan lave ok musikanläg, bare det ikke er pap höjttallere der er i.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » søn nov 29, 2015 16:43 pm

gälleryd skrev:Godt du fandt ud af at Volvo godt kan lave ok musikanläg, bare det ikke er pap höjttallere der er i.


Ja, man skal sgu se sig godt for.. - fandt ud af at nogle af High Performance (blue label) enhederne også er i pap!!

Anyways, fik monteret de sidste enheder og jeg er godt nok imponeret.. Selv på bagsædet er der fabelagtig lyd. I mine øjne (ører) er en subwoofer helt overflødig.

Spørgsmålet er nu om jeg skal finde mig en centerhøjtaler, når nu forstærkeren har Dolby Surround med seperat centerkanal? Giver det noget til lyden, eller er det bare en ligegyldig gimmick?

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf gälleryd » søn nov 29, 2015 19:13 pm

Centerhöjttalleren får det til at flyde mere sammen, det lyder i mine öjne bedre og mere rent.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Ulrik Friis » man nov 30, 2015 1:51 am

Kjær skrev:
Ja, man skal sgu se sig godt for.. - fandt ud af at nogle af High Performance (blue label) enhederne også er i pap!!

Anyways, fik monteret de sidste enheder og jeg er godt nok imponeret.. Selv på bagsædet er der fabelagtig lyd. I mine øjne (ører) er en subwoofer helt overflødig.

Spørgsmålet er nu om jeg skal finde mig en centerhøjtaler, når nu forstærkeren har Dolby Surround med seperat centerkanal? Giver det noget til lyden, eller er det bare en ligegyldig gimmick?

/Morten

Selvom en højttaler er lavet med en papmembran kan den sagtens spille godt. Flere af de ypperste hifi højttalere er lavet med papmembran.

Om du skal have centerkanalen med er noget DU skal lytte dig til. Jeg har muligheden for at slå den til, men bruger det stort set ikke, da lyden virker for diffus. Jeg kan bedre "genkende" musikken når den gengives i almindelig stereo. Men jeg kan glimrende forestille mig at det kunne lyde godt med musikformer, hvor lydbilledet gerne må være diffust.

Kender du iøvrigt de skjulte menuer til HU-803: http://svxc.dk/pdf/hu803.pdf
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » tors dec 03, 2015 21:47 pm

Ulrik Friis skrev:Selvom en højttaler er lavet med en papmembran kan den sagtens spille godt. Flere af de ypperste hifi højttalere er lavet med papmembran.

Om du skal have centerkanalen med er noget DU skal lytte dig til. Jeg har muligheden for at slå den til, men bruger det stort set ikke, da lyden virker for diffus. Jeg kan bedre "genkende" musikken når den gengives i almindelig stereo. Men jeg kan glimrende forestille mig at det kunne lyde godt med musikformer, hvor lydbilledet gerne må være diffust.

Kender du iøvrigt de skjulte menuer til HU-803: http://svxc.dk/pdf/hu803.pdf


Jeg tænker bare at papmembraner i en varm, kold bil med svingende fugtighed, ikke er helt optimalt i forhold til membraner i eks. carbon o.lign.?..

Centerhøjtaleren kostede små 300,- hos Volvo, så må jeg med tiden se om den vil blive brugt eller ej.. :)

Ja, kender godt til de "hemmelige" menuer i HU803.. - men tak, anyway :)

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf phg1967 » tors dec 03, 2015 23:02 pm

300 kr for center højtaleren hos Volvo,det var billigt,jeg skal give 1800kr + moms for en til en s60
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: man nov 23, 2015 23:28 pm
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » fre dec 04, 2015 8:29 am

phg1967 skrev:300 kr for center højtaleren hos Volvo,det var billigt,jeg skal give 1800kr + moms for en til en s60


Ja, Volvomanden nævnte godt nok at der var 2 muligheder.. - enten et helt "kit" eller bare højtaleren. Ham og jeg blev enige om at "starte" med kun højtaleren og se om det ikke skulle være nok i mit tilfælde.

Husker ikke prisen for et "kit", men mener at det var i det leje du nævner.. :shock:

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf phg1967 » fre dec 04, 2015 21:43 pm

Ja, Volvomanden nævnte godt nok at der var 2 muligheder.. - enten et helt "kit" eller bare højtaleren. Ham og jeg blev enige om at "starte" med kun højtaleren og se om det ikke skulle være nok i mit tilfælde.

Husker ikke prisen for et "kit", men mener at det var i det leje du nævner.. :shock:


For et kit hvad mener du,jeg fik at vide jeg skulle have indsatsen med dvs. det stykke plactic højtaleren fordi hullet er tomt nu og det kostede den pris jeg nævnte.

Poul
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: man nov 23, 2015 23:28 pm
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Upgrade lyd V70 2004

Indlægaf Kjær » lør dec 05, 2015 10:41 am

phg1967 skrev:
For et kit hvad mener du,jeg fik at vide jeg skulle have indsatsen med dvs. det stykke plactic højtaleren fordi hullet er tomt nu og det kostede den pris jeg nævnte.

Poul


Kit er måske nok det forkerte ord.. - indsats + div. er vel mere præcist formuleret ;-)

Jeg har RTI, så mit hul er ikke tomt ;-)

/Morten
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: søn jan 04, 2009 13:01 pm
Geografisk sted: Hovedstaden

ForegåendeNæste

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 19 gæster