V70r 98 fwd forrudeviskere kører langsomt.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70r 98 fwd forrudeviskere kører langsomt.

Indlægaf petermik » fre nov 27, 2015 14:46 pm

Efter en kraftig acceleration, (det er jo en r-model, smil), kørte de meget langsomt, og bliver ved med det.
Skal jeg til at skille/rense/smøre aksler?
Brugeravatar
petermik
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: V70r 98 fwd forrudeviskere kører langsomt.

Indlægaf petermik » fre nov 27, 2015 20:58 pm

Jeg bemærkede at akslen i førersiden sidder udsat for snavs og blade, så jeg fjernede kompostbunken og gav et sprøjt wd40, hvorefter de kører normalt.
Nu håber jeg ikke at det tynde olie ødelægger noget på sigt, da jeg gik amok og smurte begge aksler til forruden, samt lygteviskere..
Jeg kan se at visker i førersiden parkerer ca 5cm oppe på ruden, så måske har den været overbelastet forleden hvor jeg kørte hjem fra Kbh i snestorm, for det var sgu vildt.

Takker i øvrigt for jeres side, og alle de hjælpsomme herinde, I er super.

Hilsen Mik
Brugeravatar
petermik
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf gälleryd » lør nov 28, 2015 0:12 am

Det tager ikke mange timer, at skille det hele ad, og få det renset ordentligt, og smurt det op igen, grön kuglelejefedt inde ved tandhjul, og teflon fedt/spray hvor du ikke kan komme til, og så plejer man at holde öje med blade/pinde og andet skidt i vandkanalerne, der skal före vandet bort fra elektronikken under vindusviskerne, så får du ikke de problemer mere, det er jo en god bil at holde fejlfri....IK :D .
Jeg gör det på mine egne sommer, efterår, vinter, og fårår, og det gör jeg med alle mine biler, min kones, min fars, og der er aldrig de problemer, så bliver man ikke ireterret over det, for specialt om efteråret kommer problemet, og jeg kikker samtid luftfilter, kabinefilter efter i samme vending.
men det er ikke alle der er så nöje, jeg er perfektionist vdr mine biler, det siger hele min familie :D , men det er jo så til deres fordel når deres biler går i stykker :lol:
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf petermik » lør nov 28, 2015 2:18 am

Hej GælaJan, smil.
Er du altid på her? for det er da skønt, kæmpe smil.
Det er helt korrekt med lidt afrens, og det var nok også fordi jeg ikke har brugt damen så meget, at der var muld ved førersiden, men en Fiort ka kører bare længere (og ringere) på literen, og er nemmere at manøvrere i byen.
Så den havde stået stille ca 4-6 mdr, og det gør jeg ikke igen, for jeg skulle også oplade batteriet på det gamle bras, før den sprang igang.
Takker igen høfligst, og prøver at komme til dit anbefalede værksted næste sommer, for det er næsten samme afstand fra Tingsryd, som til Emmaboda.

Luk endelig tråden her, for jeg har fattet den dummebøde, som nok var mit livs billigeste.

Venligst og hilsen Mik

Man ælsker først sin voldbasse vildt, efter 20-30 års tid..
Brugeravatar
petermik
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf gälleryd » lør nov 28, 2015 9:11 am

Du kan bare sende en privat besked, når det bliver aktuelt.
Og nej jeg er ikke altid på her, men tager mig lidt frirum fra min häftige dagligdag, hvor jeg jager vildtsvin, körer off-road med min jeep og atv, skruer på mine biler, og så arbejder jeg også lidt, sjovt nok med biler på flere forskellige plan :D .
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Tilbage til El-system og Instrumenter