V70 MY05 ABL lygter

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 MY05 ABL lygter

Indlægaf Cringvig » tirs dec 08, 2015 20:31 pm

Har brug for at vise jer hvordan vognen ser ud med de nye lygter dog virker ALB funktionen ikke endnu men det er jo også et projekt i sig selv.
Tågelygterne er også skiftet efter et møde med en ræv med 180km/t i tyskland.

Som det er nu så virker alt inkl regulering i forhold til sensor på bagakslen og uden at melde signal fejl i DIM :)
Hvis der er nogen som har en ABL lygte liggende løst, jeg kunne låne til test så må I gerne smide en PM.
Min plan er at læse ratvinkel på SAS modulet (high speed CAN) med en Arduino og så skrive via LIN til lygterne.

Dejligt at slippe af med de gamle matte lygter og jeg håber de nye holder sig pæne lidt længere end de de gamle gjorde :)
Vedhæftede filer
IMG_3377.JPG
IMG_3377.JPG (84.98 KiB) Vist 1081 gange
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 340
Tilmeldt: søn mar 11, 2012 20:48 pm
Geografisk sted: Odense C

Re: V70 MY05 ABL lygter

Indlægaf Koldstart » søn dec 13, 2015 19:57 pm

Cringvig skrev:...Dejligt at slippe af med de gamle matte lygter og jeg håber de nye holder sig pæne lidt længere end de de gamle gjorde :)


Det der med matte forlygter kan man faktisk selv gøre noget ved. Jeg fandt et lygte-polér-sæt til en fair pris på [url]http://www.ebay.de[/url] (søg på "scheinwerfer polieren"). Sættet inkluderede slibepasta, lidt vandslibepapir, polèr-rondeller og en lille rund polèr-bagplade.

Fremgangmåden er følgende:
1) Afmask det matte lygteglas (eller afmonter det).
2) Kom slibepasta og vand på glasset og slib forsigtigt med vandslibepapiret.
3) Klips polèrskiven fast i boremaskinen, og så polèr plastglasset op.
4) Slut af med noget "tryllevand", der angiveligt skal hjælpe til at hæmme fremtidig UV-påvirkning.
Resultatet blev meget tilfredsstillende :D

Jeg valgte nu en skrue-maskine, frem for en boremaskine, for at kunne køre langsomt nok. Der skulle jo nødigt opstå slibe-skader. :wink:

Selv om jeg var forsigtig, kunne jeg mærke, at jeg et enkelt sted kom til at slibe gennem den hard-coat der ligger yderst på glasset. Det kunne ikke ses efter poleringen, men måske om nogen år? :|

Anyway: Sagen er altså, at polering af lygteglas kan købes som kit, og det VIRKER

Sættet jeg benyttede stammer fra 3M, og der findes sikkert flere andre. Måske kan det gøres endnu billigere med tandpasta, slipol og vandslibepapir. Men jeg valgte altså sættet med en forlygte på indpakningen. Jeg betalte formentlig grov overpris for den indpakning. Pyt! Det var under alle omstændigheder kun en 10-ende del af prisen for en ny lygte. :mrgreen:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster