Tak Volvo!

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tak Volvo!

Indlægaf Koldstart » søn dec 13, 2015 15:53 pm

Jeg har netop skiftet forlygtepærer i vores Opel Corsa. Hold nu op! Hvor var det besværligt! :x :x :x

I den ene side (den nemme) skal hele luftfilterkassen afmonteres. I den anden side skal man have fingrene ned mellem en sikringsboks og lygtehuset. Ingen af stederne kan man se hvad laver. Man skal føle sig frem med fingrene som desuden skal bukkes 90 grader den ene vej foruden 20 grader til en anden side. Prøv selv den øvelse i 5 graders varme, hvor lygtehuset emmer totalt indefra, på grund af varme og fugt fingrene :evil:

Læg dertil, at bilen blev dinitrolbehandlet for knapt 1 måned siden. Kan du sige fedtefingre? :(

så er det man tænker med taknemmelighed på nogle ingeniører fra Göteborg, som tilsyneladende har tænkt sig om. På vores S60 skal mantrække 2 plastpaler op (paler med store fornuftige greb), og så kan man trække hele lygtehuset ud af Volvoen. Herefter kan pærerne skiftes i ro og mag (med god adgang) på bryggersbordet, og genmontere lygtehuset. Alt overstået på 5 minutter, helt uden brug af værktøj.

TAK VOLVO :D :D

Efter erfaringen med Opel, en tilsvarende med Peugeot og en knapt så slem oplevelse med Saab, tilgiver jeg, at Volvo tilsyneladende har valgt de dyreste pæreløsninger på markedet (Xenon DS3 og H9 pærer).
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Tak Volvo!

Indlægaf Ulrik Friis » tirs dec 15, 2015 14:19 pm

Det ville jeg godt nok ønske var på min. Skal jeg skifte blinklyspærer i v. side skal luftfilterkassen afmonteres og i h. side skal påfyldningen til sprinklervæsken lirkes af. Skift af H7 og HB9 pærer er ikke for pølsefingre, så passer kontorfingre bedre.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster