Navigation - flere overvejelser

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Navigation - flere overvejelser

Indlægaf Vocalisten » søn feb 28, 2016 21:53 pm

Hej.
Mit navigationsanlæg i min C70 fra 2007 er stået af. Det er sandsynligvis laserhovedet, den er gal med.
I den forb. melder der sig nogle overvejelser, som jeg håber at kunne få lidt hjælp med her.

1)
Jeg har altid været utilfreds med navigationsanlæggets vejvisning. Det har aldrig kunnet vise ankomsttidspunkt, og det vælger ofte de mærkeligste ruter, selvom jeg har indstillet det til at vise den hurtigste.
Når jeg derfor alligevel skal skifte DVD-boksen i handskerummet, kan jeg så få en nyere sat ind, altså en der lever op til nyere modellers standarder?
2)
Jeg overvejer som sagt at skifte hele DVD-boksen i handskerummet. Hvis jeg vil finde en sådan hos en ophugger, hvilken Volvo-model er min så kompatibel med? Kunne det være en V70'er fra 2001 - 2007, eller skal det være gruppen S70/V70/C70 fra 1997 og frem? Og endelig: Er den type Navi-anlæg placeret i andre Volvo-modeller?
3) Er der ophuggere som nogle kan anbefale? Det er jo en jungle, og hvad pokker skal sådan en brugt Navi-boks koste?

Jeg ved godt, at jeg ligeså godt kan få en rigtig fin Navigation via min iPhone, men jeg kan godt lide, at alt fungerer i min bil, og nyder den måde, hvorpå designet er på navigationsanlægget, og den måde det gemmes væk i instrumentbrædtet, når skærmen foldes sammen.
Vocalisten
Volvo C70-2,4 D5 Summum aut.180 HK
Vocalisten
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors jan 03, 2013 15:18 pm

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster