Lodning af ABS boks - Volvo 850

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Lodning af ABS boks - Volvo 850

Indlægaf Jan B » søn mar 27, 2016 9:05 am

Hej med jer

Jeg er den lykkelige ejer af en ældre kongeblå dame som jeg er i færd med at få synet. I den forbindelse har jeg lidt bøvl med ABS lampen som kun er slukket engang imellem. Jeg har efterhånden skiftet alt andet end boksen.

Derfor har jeg selv konluderet at det må være de berømte lodninger den er gal med.

Kunne det tænkes at der er en venlig sjæl som kunne være behjælpelig med at udføre operationen? Mod betaling naturligvis. Jeg er selv lidt for meget grovsmed til den slags.

Jeg kommer selv fra Ry, men kan sagtens sende den

Mvh Jan
Jan B
Ny bruger
Ny bruger

Re: Lodning af ABS boks - Volvo 850

Indlægaf poult » ons mar 30, 2016 22:10 pm

Hej Jan

Nu er det ikke sikkert at det er en dårligt lodning i boksen, men hvis du er frisk på at køre til Mørke (nord for Århus), så kan vi kigge på den !
Nu har jeg ikke lige haft den type boks i hånden, så er den til at skille ad ? skulle helst ikke bruge en halv dag på at åbne den ;-)

hvis du vil og kan, så kan vi evt aftale noget i weekenden den 9-10 april

Og ja jeg kan lodde ;-)
er Mil.Spec certificeret, IPC-J-001 og IPC-A-610 trainer certificeret også (google dem)
Poul
lykkelig ejer af: Volv0 V40 D3, Honda CBR600F4i, Yamaha XJ600 Diversion, Honda CBF125...... og en havetraktor ;-)
poult
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Jan B » fre apr 01, 2016 10:36 am

Hej Poul

Tak for det fine tilbud!

At få boksen ud er ikke det store problem... Så langt så godt! Problemet som jeg ser det er først og fremmest at skille boksen ad uden at smadre de små komponenter i printet. Det næste bliver så at ramme de rigtige lodninger uden at lave lort i printet...

Jeg har fundet et billede som skulle vise hvilke lodninger der er tale om, men om det er noget man kan regne med, ved jeg ikke.

Egentlig har jeg mest lyst til at sætte en boks i som jeg ved der virker, men huggeren tager jo rask væk 1000-2000kr for en brugt... Det er jo dumme penge hvis man nu kan lave den gamle.

Jeg vender lige tilbage om weekenden d. 9-10 kan blive en mulighed... har lige et par unger som skal afsættes.

MvH Jan
Jan B
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf poult » fre apr 01, 2016 16:00 pm

well der var ikke noget billede i din post, men sorry to say, der er ikke noget der skræmmer mig vedr lodnings delen når vi snakker elektronik (jeg er elektronik mand)
vedr at skille den ad finder vi vel en løsning på
er den "svejst" sammen ? det er det værste i så fald for det er lidt destruktiv at skille ad.

vedr hvad det koster: hvis du give en flaske rødvin, så giver jeg en garage-øl mens vi fikser dimsen :wink:

giv mig et praj i løbet af ugen hvis du kommer, evt på sms 42806092
Poul
lykkelig ejer af: Volv0 V40 D3, Honda CBR600F4i, Yamaha XJ600 Diversion, Honda CBF125...... og en havetraktor ;-)
poult
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Jan B » man apr 04, 2016 9:34 am

Hej Igen Poul

Der er fyldt med flinke mennesker i dette forum! Det er dejligt at se!

Boksen er sendt til en anden bruger herinde fra, som gerne ville kigge på den. Så derfor afblæser jeg alarmen i første omgang!

Tusinde tak til dem som meldte deres hjælp ind til mig!

MvH Jan
Jan B
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf poult » man apr 04, 2016 16:21 pm

helt ok, held og lykke med den
Poul
poult
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter