Volvo S40 startspærre

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo S40 startspærre

Indlægaf Petter.Glemstrup » lør apr 09, 2016 18:32 pm

Hej

Jeg har en Volvo S40, 1.8 2002. Med 111.000KM på bagen.

Den ene nøgle til bilen har mine unger snuppet og lagt et sted jeg ikke finder den igen. Den anden nøgle er den originale 1st nøgle, så den er meget brugt. Jeg har skiftet CR batt. i nøglen flere gange over årene.

Den har fået helt nyt Varta Volvo batteri får 6 måneder siden, den lader fint og der er masser af strøm på batteriet.

Den har fået skiftet benzinpumpe også for et halvt år siden.

Nu er det så at symbolet med bilen med kryds over blinker konstant og hurtigt, når jeg sætter nøglen i og prøver at starte. Der er ingen starter, den har har startet perfekt lige indtil mit problem, der er ingen pumpe der starter fra benzin. Det skulle være immobilizeren (altså sikring at bilen ikke blver startet uden korrekt nøgle m.m.) som der er startet.

Jeg har prøvet 2 af de mere eksotiske tricks, åben og luk bilen med fjerne betjening (har også prøvet med manuel nøgle i dør) 5 gange og så er immobilizeren koblet fra. Jeg har prøvet at sætte tændingen til med nøgle og banket med skrue trækker 3 gange.

Jeg har også kigget alle sikringer igennem for at se om der er nogle defekte, det er der ikke. Jeg har skruet mig frem til CEM stik og sikret mig at de sidder korrekt.

Jeg har prøvet at tage strømmen fra bilen natten over.

Jeg har sikret mig at der ikke er irring på batteri polerne. Jeg har kigget om jord er specielt irret, hvilket den ikke er. Jeg har ikke kunne finde den ledning der går ind i starteren, så jeg evt. kunne se efter irring på den.

Så det eneste jg vil gøre nu er at tage ind til frederiksberg til Dani autonøgler og købe en ny nøgle for at få en ny RFID chip, da den gamle nøgle evt. kan have en defekt på den. Jeg skal jo have 2 nøgler så det er OK.

Men jeg ville super gerne høre om der var en eller flere der kunne sige herinde, at "det kender vi godt dette problem, tag op til Volvo fan på værksted *, de kan fixe en ny ledning fra batteri til starter for 200kroner", så vil jeg være ultra glad.

Eller hvis en af jer kender et super værksted med erfaringer i Volvo ledninger og strøm i nærheden af København. Så ikke min S40 kommer til en novice ud i el fejlfinding.

MVH
Petter Glenstrup
Email: petter@glenstrup.dk
Petter.Glemstrup
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 20:44 pm

Re: Volvo S40 startspærre

Indlægaf Petter.Glemstrup » tirs apr 12, 2016 11:43 am

Nu har jeg været hos Volvo og de skal have bil og nøgle ind til koding af nøgle til bilens starspærre, det vil koste ca. 3000kr. incl. at teknikker logger på bilen og finde koden til nøglen og omkoder nøglen.

Jeg har ringet til NET-import der reklamere at de kan lave en nøgle, med starspærre, til 600kr. Men det kan de ikke alligevel.

Så er der nogle af jer der har nogle iddeer til at lave nøgler med startspærre. Eller skal jeg finde ud af om der er et værksted der vil tage startspærren fra i min bil, så jeg kan bruge en ikke kodet nøgle. Hvis ja kender i nogle der er gode til dette?

MVH
Petter
Petter.Glemstrup
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 20:44 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 6 gæster

cron