Centrallås/visker på bagklap.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Centrallås/visker på bagklap.

Indlægaf vaktmester » lør apr 16, 2016 15:37 pm

Hej!
Har en V70 fra 2007, centrallås og visker på bagklappen fungerer ikke! Regner med det er en ødelagt ledningsforbindelse, er ikke kommet så vidt/ikke tid til at fastslå om det er problemet, men det tror jeg!! Nogen som har gode forslag til reperation/erfaring fra dette, vil gerne lave en reperation som holder/virker i mange år!!!

Peter.
vaktmester
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons apr 01, 2015 15:17 pm

Re: Centrallås/visker på bagklap.

Indlægaf gälleryd » lør apr 16, 2016 17:34 pm

Det kunne godt lyde som om, at det er nogle kabler, som sidder i venstre side når du har lukket bagklappen op, der sidder en rimlig tyk kabelstamme, det er bare pille div plastik skjold af, og så träkke godt i hver ledning, bruddet er som regel der hvor ledningerne bukker sammen, når du lukker bagklappen, og når du så finder den eller de ledninger der er knäkket, så er det på med loddekolben :), det er ikke helt ualmindeligt på v70 modellerne.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Centrallås/visker på bagklap.

Indlægaf Caball » søn apr 17, 2016 20:36 pm

vaktmester skrev:Hej!
Har en V70 fra 2007, centrallås og visker på bagklappen fungerer ikke! Regner med det er en ødelagt ledningsforbindelse, er ikke kommet så vidt/ikke tid til at fastslå om det er problemet, men det tror jeg!! Nogen som har gode forslag til reperation/erfaring fra dette, vil gerne lave en reperation som holder/virker i mange år!!!

Peter.

Det er jo vist en almindelig kendt svaghed, at bagrudeviskeren går i stykker på den model, har lige fået skiftet min.
Håber du blot finder en ødelagt ledning, der er årsagen.

Mvh. Carsten
Billede
Volvo V70 D5 Summum - 185hk -aut. 6 gear - 2007
Tidligere biler:
Volvo V70 - 170hk - 2002
VW Passat variant 1.8T - 2005
VW Passat variant 1.8 - 1998
VW Golf 1.8 - 1995
VW Golf 1.8 - 1990
VW Golf GTI - 1980
Brugeravatar
Caball
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: fre okt 04, 2013 10:28 am
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Centrallås/visker på bagklap.

Indlægaf Kingo » man apr 18, 2016 7:53 am

Caball skrev:
vaktmester skrev:Hej!
Har en V70 fra 2007, centrallås og visker på bagklappen fungerer ikke! Regner med det er en ødelagt ledningsforbindelse, er ikke kommet så vidt/ikke tid til at fastslå om det er problemet, men det tror jeg!! Nogen som har gode forslag til reperation/erfaring fra dette, vil gerne lave en reperation som holder/virker i mange år!!!

Peter.

Det er jo vist en almindelig kendt svaghed, at bagrudeviskeren går i stykker på den model, har lige fået skiftet min.
Håber du blot finder en ødelagt ledning, der er årsagen.

Mvh. Carsten

Hvis den sætter sig fast kan man fixe den - min sætter sig fast ca hvert andet år - har lige haft den ude igen og smøre den op. Det lyder til at Peters problem er noget ledningsværk.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Centrallås/visker på bagklap.

Indlægaf Ulrik Friis » ons apr 20, 2016 1:06 am

Det er uden tvivl ledningerne der er knækket. Hvad med nummerpladebelysningen og bremselygten?

Jeg oplevede samme problem og lavde først en lodning, men det var ikke en god løsning. Ledningerne skal være bløde og flexible der hvor de bukker og bøjer, og efter en lodning er flexibiliteten væk, og det knækker lynhurtigt igen. Jeg endte med at købe et komplet nyt ledningssæt til bagklappen. Det kommer med nye patroner mv. men er lidt bøvlet at montere. Men det vil holde i 10 år.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster