nogle gange starter den ikke

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

nogle gange starter den ikke

Indlægaf jakob1974 » ons jun 15, 2016 21:04 pm

hej alle sammen
jeg har en Volvo v40 fra 98'. Jeg har et problem med at min Volvo nogen gange ikke kan starte. F.eks. kan det være at den ikke gider at starte om morgenen, men godt vil starte senere på dagen eller den næste dag.
Når den ikke vil starte, så kan jeg høre at den prøver, så jeg tror ikke det er et starter problem eller batteriet. Jeg kan for det meste også godt få den i gang hvis jeg pumper på pedalen mens jeg prøver at starte den, men i dette tilfælde, så kan den ikke holde tomgang og den køre meget ujævnt og den går ud hvis jeg ikke massere pedalen. En mærkelig ting jeg lage mærke til var, at når den ikke vil starte, så starter blæseren og køre på fuld gas. Når den gerne vil starte med det samme, så køre den perfekt og der er ingen problemer overhoved. jeg tænker at det er en dårlig ledning et eller andet sted. Det skal siges at lambda lyset kommer hver gang at den ikke vil starte men kan også godt lyse når den gerne vil starte. Jeg har fået udlæst koder op til flere gange og den sprøjter bare alle mulige mærkelige koder ud fra LMM faulty signal til cam pos. faulty signal. Er der nogen der har oplevet noget lignende eller kan bidrage med nogle visdomsord, så vil jeg blive meget glad. Jeg har allerede brugt en hel del penge på bilen.
Ind til videre har jeg skiftet følgende:
batteri
LMM
gasspjældets positionssensor
tændkabler
tændrør
benzinpumpe
tandrem

Men problemet er jo også lidt mærkeligt, fordi alle komponenter i motoren jo virker og virker super godt, når den godt vil starte.
håber at høre fra nogen af jer.
jakob1974
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 23:27 pm

Re: nogle gange starter den ikke

Indlægaf Claus » tors jun 16, 2016 4:25 am

Det er en defekt svinghjulssensor
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster