Fjernelse af org. tlf.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fjernelse af org. tlf.

Indlægaf Kim S » tirs jul 12, 2016 10:53 am

Min telefon i dytten er den orginale, med mic. i spejlet og højtaler i nakkestøtten, den har sit eget liv og virker ikke rigtigt godt ( er faktisk helt død nu :shock: )
Så har søgt lidt rundt efter en afløser for den, valget er faldet på en Parot MKI 9100, istedet for en Grom som så mange skriver om, men jeg vil have en lille skærm så jeg kan se hvem der ringer og et lille betjenings panel som kan betjenes nemt. :D
Bare det at betjene sin mobil eller holde den i hånden kan jo udløse en lille extra skat til staten, også det at tage mobilen i hånden og trykke på den grønne for at modtage et opkald i et Grom anlæg kan udløse denne extra skat ifølge politiet, da man jo betjener en håndholdt tlf, så er det op til en selv at kunne bevise i retten at man bare ville tage tlf der ringer og ikke ville skrive en sms eller trykke et nummer eller læse en sms, det er betjentens forklaring man skal overbevise retten om er forkert ( dette kan være svært, tror ikke det er muligt da man jo IKKE må betjene en håndholdt tlf ) så det blev et anlæg hvor jeg slet ikke skal have mobilen op af lommen ( heller ikke for at høre musik fra mobilos, hvis det er det man vil ).
Nu til spørgsmålet ( jeg skulle bare lige ud med nogle ting som nager mig ang den lov vi har her :D )....... skal bilen programeres om hvis jeg fjerner den indbygget telefon ? kunne forestille mig at den vil komme med en fejlmeddelse at der mangler noget ! !

Ps undskyld på forhånd for den lange smører . . . . :lol:
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fjernelse af org. tlf.

Indlægaf kimmer » tirs jul 12, 2016 13:34 pm

Jeg har installeret en holder til mig iPhone i luftdysen over radio. Der sidder min og samarbejder med Grom hvilket gør at den er "håndfri" :D
Hvorfor vil du fjerne tlf. jeg går ud fra, at det kun er tastaturet v. radioen du vil afmontere og ikke ledninger til nakkestøtte, spejl m.m.
Jeg har selv tænkt om jeg skal skille mig af med mit tlf.tastatur da det vil give aflægningsplads!
Jeg er overbevist om at du ikke skal omprogrammeres ved borttagning af tlf. Jeg vil dog råde dig til at koble batteriet fra under processen :wink:

Venlig hilsenmer
Kim
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum

Tidligere:
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved

Re: Fjernelse af org. tlf.

Indlægaf Kim S » tirs jul 12, 2016 17:39 pm

Så er tastaturet væk og ingen fejl kommer frem.... :D
Ja det var kun det tastatur jeg ville af med, man mangler jo lidt aflægs plads i sådan en dyt, så det er der så nu.
Det var for at undgå at der sidder sådan en holder til tlf, det er sgu ikke det pæneste der findes, og med parot har man en lille skærm samt en lille fjernbetjening der passer ret godt ind både hvad størrelse og farve angår, ved godt det er noget tøset men sådan vil jeg gerne have det .....
Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor jeg kan ringe op og folk kan høre mig.... men radioen spiller lystigt vidre og ingen stemmer ud fra tlf... hmmmmm
adaptor kablet skulle være det der passer til HU603 så det skulle være plug and play .... meeeen nul :( ingen mute og ingen tlf lyd......
Det med strømmen gør ikke noget ... jeg har vida dice :lol: de kabler i kontrol panelet til ac og div er meget korte, så i en dyt med aut gear kan man næsten ikke få panelet ud uden at gear vælgren er i L pos. og det kræver at der er tænding på..... så længe leve reset dimser :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Fjernelse af org. tlf.

Indlægaf Heinejepsen » tirs jul 12, 2016 22:11 pm

Nu ved jeg ikke om der er ratbetjent radio i din dyt, for hvis der er så kan man tage kald og afslutte dem der via Grom modulet - så bliver hænderne hvor de skal :D hjælper selvfølgelig ikke noget hvis man skal ringe op, men det er vel ikke anderledes end at rode med en parrot for at ringe op. Men ja loven er sq lidt funny nogle gange. Var tastaturet let at tage ud? Tænker også jeg gerne vil have min ud nemlig. Og når du nu snakker om aflægningsplads, hvilken døddrukken designer har fundet på at der skal være en opklappelig kopholder i midteramlænet :roll: der ville jeg godt nok gerne have et alm. rum i stedet. Suk
Heinejepsen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tors jan 21, 2016 21:09 pm

Re: Fjernelse af org. tlf.

Indlægaf Kim S » ons jul 13, 2016 8:26 am

Tastaturet var mega nemt at tage ud, det er klipset fast i to hak, og det nye rum/kop holder glider lige ind :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 27 gæster