Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » tirs jul 19, 2016 11:42 am

Hej alle .Har 2 fejl ,p 22 og p 00.Det gør at bilen kun kan køre langsom op i fart .Jeg nul stiller den og lampen går ud ,bilen køre som normal ,ingen problemer.Næste morgen starter jeg bilen og motorlampen lyer igen.Volvo har teste den og mente det var cylinder nr 4 evt dysen som jeg skifte men nej . Er der nogen der har et godt bud..ps Har renset EGR ventilen .Mvh Horst
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf gunsmoke » tirs jul 19, 2016 14:20 pm

Hej Horst
Velkommen til. Det ser ikke ud som om du har udlæst fejlene med Volvos udstyr. Dette hedder Vida (softwaren) og Dice (den fysiske enhed). Når dette udstyr bruges for du en mere detaljeret oplysningen om fejlen i formatet yyy-yyyy. Volvos system går også mere i dybden med fejlene.

Når egr-ventilen renses på en 1.6D skal den kalibreres igen. Sikkert også på de store dieselmaskiner. Dette bør gøres og fejlretningen tages derfra.

Du bør oplyse hvilken motor det er du har, samt hvor i landet du er fra. Er du heldig er der en Volvosnakker i nærheden som kan hjælpe dig.
gunsmoke
 

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » tors jul 21, 2016 14:12 pm

Hej Bo og tak for hurtig svar,Volvo V 70 III D 5 Aut 185 hk. årg 2008, og vi bor i Vordingborg.Tak på forhånd.mvh Horst
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » tors jul 21, 2016 17:54 pm

Hej igen .Glemte lige at skrive hvad jeg tester med .(Mobilscan) OBD som jeg bruger min iphone elle ipad.Den skriver 2 fejl
P 22 Atmosfæretryk urealistisk signal .(Mitsubishi barometrie PRS. SNSR.rationality /Barometric Pressure.og den 2den
P 00 MAP Atmosfæretryk uoverenstemmelse.
Hvor køber vi en ny tester Vida ,men da vi fik teste den hos Volvo kom også P22 og P00.
mvh Horst .
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf gunsmoke » tors jul 21, 2016 18:40 pm

Hej Horst
Volvos Vida er det eneste rigtige. Det er blot at google lidt i dette forum, så vi du erkende dette :D. Bsr.se har også en fejlkodelæser, der kan bruges men den går ikke i dybden som Vida. Vida kan fx købes på ebay.de.

Der er også en husmandsløsning til at se om der er fejl på bilen. Du holder knappen i enden af venstre stilk ind samtidig med at du trykker to gange på tågebaglysknappen. Så får du at vide hvilke moduler der er fejl i. Tag en tur på youtube, der er gode videoer af dette.

Det ser ud til at de fejl du taler om med P22 er generiske obd-fejl. Volvo opererer med et antal moduler, fx motorstyringen som hedder ecm. Hertil en 4-cifret kode som detaljeret beskriver fejlen. Der er ingen vej udenom du må have Vida på. Forstår ikke lige at Volvo oplyser P22 :?

Tjekkede iøvrigt lige Vida i forhold til en stor dieselmotor. Det ser ikker ud til at egr skal kalibreres ved rensning på en sådan (med det forbehold, at jeg privat kun servicerer en lille diesel). Til gengæld er det rigtigt mange andre enheder som kan kalibreres (adaption). Du må få læst "de rigtige" fejl ud og tage den derfra.
gunsmoke
 

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » tors jul 21, 2016 20:48 pm

Hej Bo. Jeg Takker og ser frem til en ny tester,og du/i må have en god aften.Mvh Horst
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » tors aug 11, 2016 15:20 pm

Hjælp Hjælp.
Hej Bo.
Har nu købt en ny tester Vida Dice med DVD.Har nu prøvet at læge DVD i flere Computer men kan ikke få det lagt ind og der er masser af ram.
Skal på ferie til Jylland?? hvis det lykkes at få motorlampen slukket og finde fejlen.Er der nogen der kan hjælpe eller bor i nærheden af Vordingborg.
Mvh Horst
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf gunsmoke » søn aug 14, 2016 10:53 am

Hej Horst
Har svaret på et andet af dine indlæg. Har du fået styr på sagerne?
Vh
Bo
gunsmoke
 

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » søn aug 28, 2016 16:51 pm

Hej Bo.Nej desværre lyse motor lampen, og køre på halv kraft.Har købt en Vida men har problemer med den .Der er en der vil prøve at lægge den på pc eren,men det tager sin tid Er der mulighed at komme og få den målt ud hvad fejlen er da jeg lige har købt en luftmængdemåler men det hjalp ikke .
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf gunsmoke » tirs aug 30, 2016 18:27 pm

Hej Horst
Vi kan godt finde ud af noget. Sender PB.
Vh
Bo
gunsmoke
 

Re: Motorlampe lyser Volvo v 70 08 summe

Indlægaf Horst » fre sep 02, 2016 17:59 pm

Hej Alle der har svaret og skrevet til mig,
Jeg takker for jeres hjælp.
Jeg har nu klaret det ? efter jeg har skiftet en lille føler der nederst ved køleren men styre indsugning til interkugleren.Den er gemt ret godt måtte afm. V lygte for at skrue den løs .Selve føleren kostede ca 600kr..
Har nu startet flere gange og kørt en tur og motorlampen er væk.Nej pæren er ikke i udu.
En god ting var at køre en lang tur i 4 gear med 3000 omd.ca 40 50 km det rensede en del samt lidt tilsætning i dieseltanken
Mvh Horst.
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster