Volvo V 70 2008 EL Spejle og Elruder.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V 70 2008 EL Spejle og Elruder.

Indlægaf Horst » tors jul 21, 2016 18:21 pm

Vil lige komme med en god ide .Mine elspejle og rude ville ikke virke og der er en box i døre som Volvo ville skifte da de mente den var defekt.Jeg skilt dørpladen af og målte ledningerne til boxen og der var ikke de signal
som skulle komme .Jeg tog døre af og de ledninger som kommer ud fra bilen var der 3 ledninger der var knækket men det kunne ikke ses .Jeg trak i ledningen og de gik fra ,loddet ekstra lednig lidt længere da de gik meget stramme .Samlet igen og det virke så jeg sparede den dyre Box Håber nogen kan bruge iden.
Mvh Horst
Horst
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man jul 18, 2016 17:59 pm

Re: Volvo V 70 2008 EL Spejle og Elruder.

Indlægaf Claus » fre jul 22, 2016 1:25 am

Tak for info.
Har selv haft samme fejl på bagklappen da var det viseren og nummerpladelyset der ikke virkede.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Volvo V 70 2008 EL Spejle og Elruder.

Indlægaf Kim S » fre jul 22, 2016 9:17 am

Er det ikke et meget godt billede, af at der ikke bliver fejlsøg godt nok på værksteder idag ?
Man tilslutter en computer ... den siger fejl... så skifter man den ting den siger fejl på.... men fejlen er der endnu... så skifter man det næste osv osv... :?
Det er ikke mekanikker vi har nu til dags, det er komponent skifter og computer folk :( , godt nok er biler blevet MEGET forfinet mht. til elektronik, så alm menesker ikke kan rode mere,
men noget kan altså stadigvæk klares med lidt arbejde med hoved og hænder samt lidt sund fornuft. :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster