Mystisk fejl på radio V70 09

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Mystisk fejl på radio V70 09

Indlægaf diheor » man okt 31, 2016 18:09 pm

Periodisk kan jeg ikke tænde radioen under kørsel. Efter tryk flere gange på volume/tænd knappen kommer der liv i radioen, og display viser Premium Sound System. Men ingen lyd. Efter et par sekunder fader displayet og radioen er væk. Alle indgange (FM, CD, Ipod, Phone) er inaktive, men der er lys i displayet i relation til klimaanlægget, der fungerer normalt. Tager jeg tændingen og slukker og låser bilen, og tænder op igen, virker radioen upåklageligt igen.

Er der nogen, der har et bud på årsag? Software til lydanlæg er opdateret, og det kan vel ikke skyldes en sikring???

mvh henrik
diheor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: tirs sep 11, 2012 10:38 am

Re: Mystisk fejl på radio V70 09

Indlægaf Ulrik Friis » man okt 31, 2016 20:40 pm

Hvis anlægget virker godt nok efter den har været slukket er det ikke en sikring :D

Nu kender jeg ikke V70 III, men en nulstilling af hele gøjemøjet kunne måske få det til at makke ret: Sluk bilen, åben bagagedøren og når lyset i bagagerummet går ud er bilen i sove-mode. Tag minus polen af batteriet og lad den stå en times tid uden strøm. Inden du tilslutter batteriet skal du sætte tændingslåsen i stilling 2, så slipper du for mærkelige fejlkoder.

Radioen burde nulstille sig efter en periode uden strøm.

Nu er fremgangsmåden med at sætte strømmen på igen taget fra V70 II, så måske skal man gøre anderledes på en V70 III, altså det med at tændingslåsen skal stå i stilling 2. Prøv evt. at læse instruktionsbogen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster