Side 2 af 3

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: lør nov 19, 2016 16:01 pm
af Klågem
Ulrik Friis skrev:Tonny! Fint at du har redigeret din signatur, men ku' du ikke resize billedet til en mere acceptabel størrelse. Fx samme størrelse som du brugte tidligere?

Jeg skal lige have billedet ind på pcen. Fra mobilen kan jeg ikke.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: lør nov 19, 2016 16:35 pm
af Lars møller
Klågem skrev:Hvor i landet befinder du dig

Stadigvæk Vildbjerg. Det ligger mellem Herning og Holstebro i midt-vest jylland

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: lør nov 19, 2016 19:11 pm
af Klågem
Lars møller skrev:
Klågem skrev:Hvor i landet befinder du dig

Stadigvæk Vildbjerg. Det ligger mellem Herning og Holstebro i midt-vest jylland

OK. Det havde jeg overset

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: man nov 21, 2016 14:10 pm
af Lars møller
Nu har jeg målt værdier på temp sensorer. De er ens.. Så det er nok ikke der problemet ligger. Jeg har talt med Nordjydsk Dieselelektro. De mener at problemet kan ligge i at den står og trækker falsk luft ved overløbene ved returslangerne på dyserne når de bliver stive i det kolde vejr. Så nu har jeg bestilt en ny overløbsslange. Så må vi se

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: fre nov 25, 2016 11:32 am
af jimDK
Hvor længe er det siden diesel filteret er skiftet?

Det bliver ret sort pga retur-løbet.

Når fyret kører trækker det også diesel igennem filteret,
så det kunne måske forklare at motoren går fint hvis fyret har kørt lidt inden start,
(det er ikke sikkert at det er pga temperaturen at fyret afhjælper problemet.)

Bare en tanke.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: lør nov 26, 2016 11:57 am
af Klågem
Ulrik Friis skrev:Tonny! Fint at du har redigeret din signatur, men ku' du ikke resize billedet til en mere acceptabel størrelse. Fx samme størrelse som du brugte tidligere?

Jeg kan prøve. Men volvosnak.dk tillader ikke den størrelse jeg vil have.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: ons nov 30, 2016 9:24 am
af Lars møller
jimDK skrev:Hvor længe er det siden diesel filteret er skiftet?

Det bliver ret sort pga retur-løbet.

Når fyret kører trækker det også diesel igennem filteret,
så det kunne måske forklare at motoren går fint hvis fyret har kørt lidt inden start,
(det er ikke sikkert at det er pga temperaturen at fyret afhjælper problemet.)

Bare en tanke.


Hej.

Brændstoffilteret bliver skiftet for hver 15000 km. Sidst kom der er komplet med hus OE på. Ca 5000 km siden. Jeg har monteret klare pvc slanger på tryk og retur og fra overløb på dyser. For at konstatere om der er luft i systemet. Det er der ikke. Og olie er 100% klar og ren.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: ons nov 30, 2016 21:27 pm
af jimDK
Hmmm..den er svær

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: tors dec 01, 2016 9:05 am
af Lars møller
Ulrik Friis skrev:Tonny! Fint at du har redigeret din signatur, men ku' du ikke resize billedet til en mere acceptabel størrelse. Fx samme størrelse som du brugte tidligere?

Det må du nok sige.. Jeg har efterfølgende kontrolleret brændstof temperaturmåleren også. Og målt spænding på samtlige glødrør ved opstart. Jeg har sågar haft et gløderør monteret på hver enkelt kabel ved opstart, for at se hvordan glødefunktionen var. (En af gangen. Mens der naturligvis var et rør i topstykket) Det er 100% ok. Så kunne man få mistanke til højtrykspumpen.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: tors dec 01, 2016 18:27 pm
af Klågem
Har lige været ude for en Audi der gjorde det samme.
Startede og efter et par sekunder gik den ud.
Alle målbare data var i orden.
Koblede egr fra. Og så kørte den.
Hvis den hænger i ventilen pga sod. Så dør den. Eller hoster.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: tors dec 01, 2016 22:16 pm
af Lars møller
Klågem skrev:Har lige været ude for en Audi der gjorde det samme.
Startede og efter et par sekunder gik den ud.
Alle målbare data var i orden.
Koblede egr fra. Og så kørte den.
Hvis den hænger i ventilen pga sod. Så dør den. Eller hoster.


Det er da absolut værd at prøve.
Mange tak

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: fre dec 02, 2016 0:18 am
af Lars møller
Klågem skrev:Har lige været ude for en Audi der gjorde det samme.
Startede og efter et par sekunder gik den ud.
Alle målbare data var i orden.
Koblede egr fra. Og så kørte den.
Hvis den hænger i ventilen pga sod. Så dør den. Eller hoster.


Okay. Så er det prøvet. Det var den ikke videre imponeret over. Den gik direkte i nødprogram. Så jeg nåede faktisk ikke at få den rigtig startet. Men nu piller jeg EGR ventilen af, og renser den. Ikke fordi den er særlig lukket til. Ca 5 - 10 mm sod. Men nu vil jeg da have det udelukket, hvis der sidder noget og klemmer. Men det bliver i weekenden.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: fre dec 02, 2016 11:36 am
af jimDK
Ja, det kunne også være pumpen.

jeg har en højtryks pumpe liggende, til vores XC90er.
hvis du vil afprøve teorien.

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: fre dec 02, 2016 18:36 pm
af Lars møller
jimDK skrev:Ja, det kunne også være pumpen.

jeg har en højtryks pumpe liggende, til vores XC90er.
hvis du vil afprøve teorien.


Det var da et tilbud. Mange tak. Jeg har prøvet igen fra morgenen, uden EGR ventilen var slået til. Der startede den klokkerent. Nu har jeg bestilt en ny. Og skifter den mandag. Så må vi se om det har nogen effekt. Den har jo alligevel været med ca 600000 km..

Re: XC70 D 185hk 2006 Går ujævnt og istå ved koldstart

Indlæg: fre dec 02, 2016 23:58 pm
af Klågem
Lars møller skrev:
jimDK skrev:Ja, det kunne også være pumpen.

jeg har en højtryks pumpe liggende, til vores XC90er.
hvis du vil afprøve teorien.


Det var da et tilbud. Mange tak. Jeg har prøvet igen fra morgenen, uden EGR ventilen var slået til. Der startede den klokkerent. Nu har jeg bestilt en ny. Og skifter den mandag. Så må vi se om det har nogen effekt. Den har jo alligevel været med ca 600000 km..

Vi krydser fingre