Fjernbetjening til S60

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fjernbetjening til S60

Indlægaf Strandvaskeren » tirs feb 07, 2017 21:45 pm

Jeg har en fjernbetjening til min S60.

Den har 4 knapper:

En der låser bilen op.
En der låser bilen.
En der tænder lyset så jeg nemmere kan finde bilen.
En der låser klappen til bagagerummet op.

Den sidste knap irriterer mig.

For det første synes jeg ikke jeg har brug for den. Hvis jeg klikker på den åbner klappen det halve af ingenting, hvorefter jeg typisk tager fat over nummerpladen for at løfte klappen - præcis samme sted hvor der i forvejen sidder en knap til at åbne klappen med, dvs. når jeg alligevel har fingrene der for at åbne klappen, så er det lige så naturligt at trykke på den knap i stedet for den på fjernbetjeningen.

Problemet er dog ikke at jeg finder knappen ligegyldig, problemet er, at jeg indimellem rammer knappen når jeg tager nøglerne op ad lommen. Det sker uden at jeg opdager det, så det er først når jeg sætter mig ind og starter bilen at jeg ser statusdisplyet sige "Bagklap åben", hvilket betyder at jeg må ud igen og smække den inden jeg kører.

Kan man i vida slå knappens funktion fra eller er jeg nødt til at gå mere fysisk til værk, enten ved at lodde knappen af eller lime den fast?
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Re: Fjernbetjening til S60

Indlægaf Ulrik Friis » ons feb 08, 2017 20:24 pm

Ja, det er også fandes med alle de der komfort ting. Hvis klappen kun åbner lidt bør du måske udskifte gasfjedrene. Jeg skal klikke to gange før min bagklap åbner (en lille smule), så måske man kan styre det i Vida. Jeg har dog ikke tjekket det i virkeligheden, da jeg skal forcere 20 cm sne og opholde mig i minus 3 grader med en chillfaktor på minus 17 grader mens jeg tjekker.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Fjernbetjening til S60

Indlægaf Strandvaskeren » tors feb 09, 2017 17:10 pm

Gasfjedrene til bagklappen er helt klart ikke i topform, faktisk er de så håbløse, at hvis jeg ikke tænker mig om når jeg åbner klappen så rammer den bagruden med et klask. Det er dog ikke noget jeg har planer om at gøre noget ved, jeg fører bare klappen med hånden hele vejen.

Indimellem synes jeg ting kan blive FOR komplicerede. Min kammerat har en mercer stationcar med automatisk åben og luk af bagklappen og han har fået at vide, at det er meget vigtigt at han aldrig fører klappen op og ned med hånden da det skulle ødelægge mekanismen. Det ser super fancy ud, men er dog lidt langsomt efter min smag. Det rigtigt skægge er dog, at indimellem når han beder klappen om at lukke, så kører den halvvejs ned, får øje på en busk eller noget andet i nærheden og kører op igen.

Nå, sådan er der så meget, jeg er nok bare lidt for "stenalder" til den slags bekvemmeligheder.. :D
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster