Så er der nyt i sagen
Nulrede lidt rundt på nettet og fandt så følgende side:
https://www.bildelsbasen.se/Herinde er det jo bare at taste nummerpladen ind og søge efter de stumper man søger til sin bil, via alle tilsluttede ophuggere i Sverige.
Jeg ignorerede alderen på de biler, som der kom frem i søgefeltet og ledte udelukkende efter det 6 cifrede nummer, som står på oliefyret - i mit tilfælde 25 2270.
Fandt så et fyr til ca 1700kr med fragt og det hele. Efter en uges tid kom det hjem og så lige så fint ud, som på billedet og pakket pænt ind.
Jeg skilte det lige ad for at se at alt hvad i orden og kunne samtidig se at det havde brændt rigtig pænt, at brændkammeret var i fin stand(ikke revnet) og havde ganske lidt sod i brændkammeret, samt at silikonen der dækker elektronikken var i pæn stand.
Satte så lige fyret til løst med kablerne og brugte testeren til at se om det kunne starte de 2 pumper og blæseren. Alt virkede ok, på nær blæseren der skøjtede lidt rundt i omdrejningerne, som satte en fejl. Men efter jeg bare lod det køre i et par minutter, så blev omdrejningerne mere stabile og fejlen forsvandt.
I med fyret og det startede fint med det samme, med en del mindre røg end det gamle.
Efter nogle dage lavede det dog nogle fejl, med bla. fejl på blæser og vandpumpe. Men efter nogle flere dage, var det som om at både blæseren og vandpumpen begyndte at vende sig til at blive brugt igen og alt virker nu efter hensigten.
Jeg har stadig en ny glødesi og stift fra det gamle fyr og bestilt nye kul og kuglelejer til blæseren for 200kr på ebay. Så næste gang fyret begynder at drille - så er jeg klar