Internet i nyere Volvo

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Internet i nyere Volvo

Indlægaf mbrandborg » tirs mar 14, 2017 18:26 pm

Jeg er den glade ejer af en XC-60 fra 2016. Den er forsynet med mulighed for internet, men desværre har Volvo valgt 3G og ikke 4G, som er betydligt hurtigere.
I mit arbejde som fotojournalist, har jeg ofte brug for, hurtigt at sende tunge foto- og videofiler til redaktionen og det går bare ikke med 3G, så jeg har sat et eksternt moden fra Huawai i bilen. havde ellers lovet mig selv, at det var slut med løse ledninger.

Nu har jeg skrevet til Volvo i Sverige og spurgt, om de har planer om at ændre til 4G.
jeg lover at fortælle her, hvad Volvo svarer, hvis de svarer.

Er i øvrigt rigtig tilfreds med bilen, som jeg dagligt tilbringer en del tid i :-) Den fungerer som mit rullende kontor og klarer fint de glatte veje her på Bornholm, hvor al snerydning og glatførebekæmpelse, stopper kl. 18!
Det indbyggede våbenskab betyder, at mit kostbare grej, altid ligger godt sikret og forsikret, mens en inverter sørger for strømforsyning (220 V) til en masse grej, der så altid er klar til brug.
mbrandborg
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs okt 04, 2016 20:21 pm

Re: Internet i nyere Volvo

Indlægaf Ulrik Friis » fre mar 17, 2017 15:14 pm

Nu er mobil bredbånd primært baseret på en høj downloadhastighed. Med 3G (HSPA) opnår man download hastigheder på mellem 14 og 42 Mbp/s. Umiddelbart vil jeg mene at disse hastigheder kunne dække dit behov forudsat du har samme uploadhastigheder. Og det er jo ikke sikkert.

Hvis du har 12 billeder à 17 Mb, ialt 204 Mb eller 1.711.276.032 bit. Er uploadhastigheden 20 Mbp/s vil det tage 85 sekunder. Et filmklip på 1 Gb vil tage 5 gange så lang tid, altså ca. 7 min. Med 40 Mbp/s vil det tage halv tid.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Internet i nyere Volvo

Indlægaf bkm » man mar 20, 2017 19:59 pm

Har du hørt noget fra Volvo. Vores modem er også meget langsoooooom :twisted: pt har vi 3 som udbyder men skifter til Tdc da der er bedre dækning.
Mvh Bo
Solgt V50 1,6d s/s 2010
V40 cc D4 aut 2016
bkm
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: man jan 18, 2016 19:23 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster