Udskiftning af instrumentpanel

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Udskiftning af instrumentpanel

Indlægaf MISCSOE » søn okt 08, 2017 9:24 am

Jeg ejer en V70II årgang 2001. Baggrundsbelysningen falder ud. Meget svag i venstre side, helt væk i midten og højre side samt radio. Det er sket over en længere periode. Jeg har ikke konstateret yderligere fejl. Jeg har læst om omlodning af printet her på Volvosnak. Før jeg kaster mig ud i det, hvad er successraten? Jeg spekulerede på om udskiftning af instrumentet med et brugt er muligt. Er det plug and play eller er der forhold, som vanskeliggør det?
MISCSOE
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør okt 07, 2017 20:54 pm

Re: Udskiftning af instrumentpanel

Indlægaf Kim S » søn okt 08, 2017 10:08 am

Jeg manglede også lidt lys + svagt lys nogen steder i center consollet.. :?
Fik det ud og gik det igennem .. ente med at skifte alle pære og rense alle de stik jeg kunne finde med oxy rens og elektronik rens, så fik den noget elektronik beskyttelse spray, det fik det hele til at spille i min. :D :D
At skifte hele panelet kommer nok til at koste en tur til volvo, for at få det til at virke i din bil, og hvis det evt skulle være et brugt, så skal du være sikker på at det kommer fra en bil der er AFMELDT hos volvo, ved godt det lyder underligt, men fik hos vestergård i nærum at vide at det kræver et stel nr. fra den bil det kommer fra og at den er afmeldt hos volvo
( han talte noget om at så var volvo sikker på at der ikke blev sat stjålet dele i, fra bilen der blev stjålet og så solgt i reservedele )
Jeg havde et bakspejl der var defekt ( det var noget væske/krystaller der var flydt ud, så den aut nedblændning ikke virkede ) .. jeg trode at det "bare" var at tage det gamle af og sætte det brugte på..... ja go daw do... det styre åbenbart en masse sådan et spejl og skulle kodes ind hos volvo........ det kunne de så ikke, da jeg ikke havde et stel nummer fra en afmeldt bil, og ham jeg købte det hos havde købt en tysk bil til reservedele og havde strippet den for brugbare ting til hans egen ( motor, gearkasse og bagtøj ) så han solget div ting han ikke selv skulle bruge, og så smidt selve karossen på jernpladsen = ingen papire eller stelnummer var til rådighed.
Plus at hvis jeg havde haft alle nummer..... ja så ville de have en lille tusse for at få det til at spille.....
Håber du får det til at virke med en omgang rens og evt lidt nye pære ( skal lige huske at sige at de pære .... de er IKKE gratis hos volvo... så tjek nettet og vær sikker på hvad for nogle du skal have, der er mange forskellige, og en hulens masse der IKKE passer selvom de ligner, et lille stykke arbejde der kræver lidt arbejde at finde de rigtige ) :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Udskiftning af instrumentpanel

Indlægaf MISCSOE » søn okt 08, 2017 10:29 am

Mange tak for svar, Kim. Det var det jeg frygtede. I min bil tror jeg ikke problemet er pærer, eller måske er det. Det er infodisplay. Højre er svag (lyser op ved tusmørke)- midt og radio er helt døde. Jeg skrev at højre ikke virkede, men det er faktisk ikke korrekt. Alle ikoner lyser op, når sættertænding på og jeg har ikke opdaget nogen fejl. Er højre og midt info samt radioinfo baggrundsbelyst af pærer eller hvad? Mener du, at det kan klares med oxy/elektronik rens. I givet fald, hvad er det for pærer jeg skal have fat i og hvorfra?
MISCSOE
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør okt 07, 2017 20:54 pm

Re: Udskiftning af instrumentpanel

Indlægaf Kim S » man okt 09, 2017 9:24 am

Der sidder MANGE pære, så en tur til volvo og hør hvor mange..
Det med info displayet lyder som elektronik fejl ( skal lige siges at jeg er en NØD til alt el :D , og har ikke rodet meget med det ) men kan tage fejl, jeg ved ikke om det hjælper med en gang rens og beskyttelse på din, men det skader ikke at prøve denne billiger løsning .. inden det koster en bondegård at blive "oplyst".
Jeg købte alle mine pære hos volvo ( Mange penge :shock: ) men så var jeg sikker på at få de rigtige.... kun derfor.... jeg har været på nettet og lede efter pære, men opgav ! !
Men tror nok der er andre herinde der kan oplyse dig om hvor de kan købes/findes, jeg har bare læst om at folk fik nogle de ikke kunne bruge ( den farvekode der er på pære er IKKE altid den samme som volvo bruger, og så vil jeg ikke bare købe )
En elektronik nørd kan sikkert hjælpe dig med at måle dit panel igennem, det lyder lidt som om der er noget strøm værk der går tabt et sted ( kold lodning ) det er jo ikke ligefrem det bedste sted at have elektronik i biler/ både/ mc, der er jo hele tiden et miljø der skifter ( varm, kold.. tør, fugtigt ) , så med tiden vil der jo nok opstå problemer hvis det ikke er 100% iorden.
Et lille ting ! ! skriv bil, år, motor og gear samt hvor i landet du befinder dig, så det står fast under dine indlæg, så kan folk se om du er i nærheden af dem og evt hjælpe dig ... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster