Kørelys / gear XC60

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kørelys / gear XC60

Indlægaf Houdam » tirs okt 31, 2017 10:06 am

Hej alle sammen,
Jeg har købt mig en xc60 fra 2011 D5 auto AWD dejlig bil, har haft lidt problemer med gearkassen, men efter den har været hos Autogearnord og fået skiftet en hel del, så nu laver den kun lidt hug ved skift mellem 1-2 de mener at den skal indkøres? så han får en uge..
men mit spørgsmål går på de led lamper der sider foran, kan de virke som kørelys uden at de alm. lygter tænder? jeg kan se når jeg køre ind i mørke bliver lyset i instrumenterne dæmpet, kontakten på bordet kan stå på 0, pos og tændt og det er kun pos funktionen som "virker" (slukker forlygter)
Med venlig hilsen
Karsten
Volvo XC 60 D5
Houdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 21, 2017 9:33 am

Re: Kørelys / gear XC60

Indlægaf Shadows » tirs okt 31, 2017 16:38 pm

Houdam skrev:Hej alle sammen,
Jeg har købt mig en xc60 fra 2011 D5 auto AWD dejlig bil, har haft lidt problemer med gearkassen, men efter den har været hos Autogearnord og fået skiftet en hel del, så nu laver den kun lidt hug ved skift mellem 1-2 de mener at den skal indkøres? så han får en uge..
men mit spørgsmål går på de led lamper der sider foran, kan de virke som kørelys uden at de alm. lygter tænder? jeg kan se når jeg køre ind i mørke bliver lyset i instrumenterne dæmpet, kontakten på bordet kan stå på 0, pos og tændt og det er kun pos funktionen som "virker" (slukker forlygter)



Dejlig bil :D Hvor meget har den kørt, siden den har problemer med gearkassen?

Jeg tror ikke at de to LED-lys kan lyse kraftigt nok til at fungere som kørelys.
Umiddelbart er der heller ikke nogen lysindstillinger som lader dem lyse alene.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Kørelys / gear XC60

Indlægaf Houdam » ons nov 01, 2017 9:03 am

Hej den har kun kørt 130.000 da det starte med at den gav et hug når den skulle sættes i D og R jeg ved ikke om det er rigtigt at den skal køres ind, men jeg syndes at den skifter noget hårdt fra 1-2mest når den er kold? men den får en chance, ok med lys, så gør jeg ikke mere ved det, tak for dit svar.

vh karsten
Med venlig hilsen
Karsten
Volvo XC 60 D5
Houdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 21, 2017 9:33 am

Re: Kørelys / gear XC60

Indlægaf Koldstart » tors nov 02, 2017 19:17 pm

Houdam skrev:... men mit spørgsmål går på de led lamper der sider foran, kan de virke som kørelys uden at de alm. lygter tænder? ...


faldt over salg af disse forlygter på BSR's hjemmeside.

https://www.bsr-tuning.dk/produkt/daytime-running-light-7534438558/volvo-s60-ii-d3-2010-2012-163hp

Her karakteriseres de som "Daytime Running Light". Det antyder jo lissom at de lygter BSR sælger kan benyttes som "kørelys". ... Hvilket de originale ganske rigtigt ikke kan (for svage i dagslys) :( .

At de så har fået byttet rundt på nogen billeder er en anden sag. De "Daytime Running Light" jeg ser under S60 MY12 ligner dem til CX60, og vice versa :roll:

Jeg tror man bliver nødt til at ringe til dem for at få rette produkt.
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Kørelys / gear XC60

Indlægaf Koldstart » tors nov 02, 2017 19:19 pm

Houdam skrev:...den har kun kørt 130.000 da det starte med at den gav et hug når den skulle sættes i D og R...


Det kunne umiddelbart lyde, som at din gearkasse trænger til skylning og ny olie. Søg her på forum, og du vil finde masser af indlæg om gearkasse-skylning. :wink:

korrektion: Jeg ser først nu, at du skriver den har været hos autogearNord :roll: Så er det nok ikke en skylning den mangler. Men måske har de ret i at den skal "finde sig selv" hvis den er blevet nulstillet i forb. med reparation.
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Kørelys / gear XC60

Indlægaf Houdam » fre nov 03, 2017 8:46 am

Hej tak for info med lys, med hensyn til gearkassen er den skyllet flere gange og den har fået nyt planetgear, oliekøler og en masse andet som jeg ikke ved hvad er, den hugger "kun" når dem er kold og det flytter sig, nogen gange er det mellem 1-2 og andre gange er det 2-3 når den er rigtigt varm er det næsten væk, der kan forekomme et meget lille ryk, alle de andre gear køre helt uden nogen form for ryk, det er noget mærkeligt, er glad for der er garanti på:-)
Med venlig hilsen
Karsten
Volvo XC 60 D5
Houdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 21, 2017 9:33 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster

cron