S80 centrallås problem

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S80 centrallås problem

Indlægaf ReneA » lør mar 10, 2018 15:52 pm

Hej herinde.
Som overskriften antyder har jeg et problem med centrallåsen. Venstre bagdør 'børster tænder' ved aktivering og låser kun op og i når det passer den. Venstre fordør låser ikke op og i med fjernbetjening, selv om jeg kan høre den aktiveres. Den går ikke stramt og jeg har haft dørbeklædningen af for at se om den så virkede...uden held. Når jeg låser op med nøgle aktiveres de andre låse også. Kabinelys, elruder og alt andet virker som det skal.
Endvidere er det heller ikke lykkedes mig at få centrallås motoren pillet ud af døren.
Nogen med et godt forslag til løsning af problemet?
Mvh. René
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf Ulrik Friis » man mar 12, 2018 20:56 pm

Nu skriver du ikke hvor gammel din bil er, men centrallås motoren i fordøren er sandsynligvis kaput. Det er sket for mig, og jeg skiftede enheden. Den var slidt op. Og den er mega-mega besværlig at få både ud og ind.

Om det samme gør sig gældende for din bagdør er svært at sige, men du er nødt til at få den ud i dagslyset, så du kan skille den ad og evt smøre den. Men hvis noget mekanik er gået i stykker er udskiftning den eneste vej.

Jeg købte en ny, som vistnok var ret dyr. Men de kan også fås brugte hos [url]bildelsbasen.se[/url].
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf ReneA » tirs mar 13, 2018 17:53 pm

Det er en årgang 2000. Hvordan fik du den ud? Skulle skinnen til ruden ud? Altså bore popnitterne op og trække hele dytten ud, for umiddelbart kan jeg slet ikke komme ind til centrallåsmotoren med mine fede fingre
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf ReneA » fre mar 23, 2018 1:34 am

Er der slet ikke nogen der ved hvordan man lettest får sådan en frækkert ud? Jeg har ikke lyst til at splitte det hele ad, hvis der findes en bedre løsning.
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf Claus » fre mar 23, 2018 11:16 am

Da jeg skiftede låse da tog jeg hele døren af og lagde ned på et bord med en skumgummi plade.
For at få selve låseenheden ud skal ruden være lukket og den styreskinde som går lige forbi låsen skal af. Det kan også gøres med døren på, men det er godt nok bøvlet. At tage døren af er meget let. Ledningerne sidder med et stik og hængslerne er som en stige dør dig med en bold som låser den fast.
Låse enheden er en integreret del så rep er ikke muligt, med mindre man har fin mekanisk viden.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf ReneA » fre mar 23, 2018 12:16 pm

Tak for svar, det er meget brugbart. Jeg må se hvad de har hos ophuggerne
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge

Re: S80 centrallås problem

Indlægaf ReneA » lør mar 24, 2018 17:22 pm

Så! To brugte låse enheder til en værdi af knapt 900 kr fra Smørum autoophug, som i øvrigt har en meget fin kundeservice, og så virker det. Men det er rigtigt, det er temmelig bøvlet, i hvert fald i førerdøren.
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre aug 08, 2014 16:44 pm
Geografisk sted: Køge


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster