Radio og navi problemer

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Radio og navi problemer

Indlægaf joenoe » lør mar 17, 2018 12:27 pm

Hej
Jeg er begyndt at få problemer med min Volvo xc 90 radio, blinker i displayet og er sort ind i mellem, men radioen køre vider, kan dog ikke betjenes ved ratbetjening, samt Volvo navi heller ikke virker. har oplevet at radioen pludselig spiller meget højt og kan ikke slukke imens. Andre gange er radioen total død men kan pludselig starte efter et stykke tid.
Har haft kontakt til Volvo i Holstebro de siger det muligvis kan være icm der er fejl på, bare denne enhed koster 15000kr mm.
Hvis der skal en anden radio og navi i, hvilken kan der anbefales, har kik på en parrot asteroid smart. eller er der en chance for at få den gamle til at virke igen.
Er utrolig glad for min gamle Volvo xc 90 fra 2004 men savner musikken i bilen.

Mvh Jørgen
joenoe
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors mar 08, 2018 18:12 pm

Re: Radio og navi problemer

Indlægaf Ulrik Friis » fre mar 23, 2018 18:21 pm

Altså - Volvo i Holstebro siger det muligvis kan være ECM. Hvad fanden er det for nogle amatører? De skal sætte deres diagnoseudstyr (VIDA) til og udlæse fejlkoder, som derefter fortæller den erfarne Volvo mekaniker, hvad der er i vejen, og hvordan det fixes. Bøvl med det elektroniske er netop, hvad VIDA er lavet til.

Jeg vil foreslå, at du finder et andet KOMPETENT Volvo værksted.

Nu skriver du ikke hvor du bor, men der findes mange Volvosnakkere ud over det ganske land som er ganske ferme til at håndtere VIDA, Volvo diagnoseudstyr. Jeg ved der bor en i nærheden af Viborg.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster