Tændrør/tændspoler S60 2005

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tændrør/tændspoler S60 2005

Indlægaf Hagbard » tirs jun 19, 2018 18:12 pm

Hej

Vil skifte tændrør og har fjernet dækpladen over tændings-systemet men er i tvivl om, hvordan jeg fjerner tændspolerne så jeg kan komme til tændrørene. De ser ud til at være fastholdt med en mindre skrue. Har prøvet at fjerne skruen og tage fat i tændspolen for at forsøge at løsne den, men virker som om den sidder godt fast. Gør jeg noget forkert og det er vel hele den sorte "blok" over hvert tændrør der skal løftes væk.
Nogen som har et bud på hvordan jeg kommer videre, det burde jo være en simpel operation :D

Johnny
Hagbard
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 23:33 pm

Re: Tændrør/tændspoler S60 2005

Indlægaf gälleryd » tirs jun 19, 2018 19:21 pm

Det er en simpel opgave, du tager skjoldet väk, er vist 7-8 torx25, og så skruer du de 5 boldte, er 10mm hoveder, der holder tändspolerne, hver spole sidder med en ledningklips, og når de er väk så drej lidt på spolen og träk den op, og inden du skruer tändröret op, så bläs det rent i hullet, så falder der ikke skidt ned i cylinderne når du skruer tändrörene op, og kik efter om der er olie også, der skal väre helt tört og rent der, men alt det ser du når du når frem, det er en let opgave og man får set hvordan det hänger sammen......
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Tændrør/tændspoler S60 2005

Indlægaf Hagbard » tirs jun 19, 2018 19:25 pm

gälleryd skrev:Det er en simpel opgave, du tager skjoldet väk, er vist 7-8 torx25, og så skruer du de 5 boldte, er 10mm hoveder, der holder tändspolerne, hver spole sidder med en ledningklips, og når de er väk så drej lidt på spolen og träk den op, og inden du skruer tändröret op, så bläs det rent i hullet, så falder der ikke skidt ned i cylinderne når du skruer tändrörene op, og kik efter om der er olie også, der skal väre helt tört og rent der, men alt det ser du når du når frem, det er en let opgave og man får set hvordan det hänger sammen......


Tak Jan for det hurtige svar, det lyder som en simpel opgave. Jeg manglede vist at dreje tændspolen lidt, men var bange for at ødelægge noget :(

God sommer

Venlig hilsen Johnny
Hagbard
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 23:33 pm

Re: Tændrør/tændspoler S60 2005

Indlægaf Peter57 » tirs jun 19, 2018 19:31 pm

Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Tændrør/tændspoler S60 2005

Indlægaf Hagbard » tors jun 21, 2018 17:47 pm



Tak, burde lære mig at tjekke YouTube først:-)

Vh. Johnny
Hagbard
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 23:33 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster