Fejl i klimaanlæg/kabineblæser v70 1998

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fejl i klimaanlæg/kabineblæser v70 1998

Indlægaf Nikolai Norup » ons aug 01, 2018 16:28 pm

Hej med jer
Jeg har problemer med kabineblæseren i min V70 2,5tdi, automatgear, fra 1998.
Jeg kan ikke få blæs på. Jeg har skiftet blæsermotoren (til en spritny); jeg har skiftet kabineblæsermodstanden (til en spritny) og købt 2 kontrolenheder(den man drejer på for at justere hastighed og temperatur, tænd/sluk af aircondition osv) brugt, fra forskellige steder. Ingen ændring. Jeg har haft den hos en autoelektriker, der mente det var kontrolenheden, han kunne ikke finde fejl på blæsermotor eller modstand. Men det har som sagt ikke hjulpet at skifte enheden (flere gange).

Når jeg tænder for blæsehastigheden, kører blæseren (langsomt) i 20 sekunder og dør derefter, og OFF-knappen samt recirkulationsknappen, blinker orange i 20 sekunder. Jeg kan læse i min instruktionsbog, at det er en fejlmeddelelse på kabineblæsesystemet.
Jeg kan godt styre varmen og aircondition, da jeg kan mærke temperaturændring via luftkanalerne når bilen er i bevægelse.

Jeg er HELT på bar bund her! Jeg er elektronik *, men tænker at det da ikke kan være kontrolenheden, når den kan styre delvist, samt der jo tydeligvis kommer strøm til blæsermotoren?
Dårlig stelforbindelse? Måske? Men hvor?

Det hører med til historien, at før fejlen blev kronisk/permanent, gik blæsermotoren op i hastighed, når jeg trykkede på bremsen (?!?!). Jeg kunne også tænde og slukke på kontrolenheden og dermed få liv i blæsermotoren igen når den var gået ud, altså, lige indtil den så “døde” helt og ikke har ville blæse siden.

Nogen ideer til hvad fejlen er?? Autoelektrikeren er på ferie, min sædvanlige automekaniker, er på ferie, og jeg er ved at blive skør af ikke at kunne få kølet kabinen ned!

På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Nikolai
Nikolai Norup
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør nov 22, 2008 15:46 pm

Re: Fejl i klimaanlæg/kabineblæser v70 1998

Indlægaf Anders_H » tors aug 09, 2018 21:30 pm

Tror du skal sørge for at få en tester på. Vida og dice. Der må være en fejl.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 23 gæster