Centrallås sikring

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Centrallås sikring

Indlægaf Niels Chr. » søn sep 09, 2018 19:39 pm

Hej
Var i dag på søndags tur i min V-70 1997 (193 hk). Skulle lige forbi et lille loppemarked, inden jeg nåede hjem, men da jeg kom tilbage til bilen, var det første jeg lagde mærke til, at jeg ikke kunne låse bilen op med fjernbetjeningen, jeg tænkte, at batteriet i fjernbetjeningen var løbet tør for strøm. Jeg åbnede døren med nøgle, men da jeg så ville starte bilen, var den død, som i helt død. :shock: Der var kun lys i instrumenter/kontrollamper, derudover skete der absolut intet intet når jeg drejede på nøglen. I choktilstand forsøgte jeg at skubbe lidt med bil, i håb om at det kunne være startmotoren som havde sat sig. Det var det ikke.
Efter noget søgen på nettet, Volvosnak, youtube m.v. var jeg stadig på bar bund, dog havde jeg nok fanget et eller andet med centralåsen, så jeg gik ud og tjekkede sikringerne, og ganske rigtig, så var sikring nr. 6 (centrallås, 20A) sprunget. Jeg skiftede sikringen og vupti så startede bilen.

Så spørger jeg, hvordan kan det være at bilen ikke kan starte bare fordi centrallåsen ikke virker, sikringen dækker jo ikke andre ting i el-systemet, så vidt jeg kan se.

Mvh Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:00 pm

Re: Centrallås sikring

Indlægaf Ulrik Friis » søn sep 09, 2018 23:35 pm

Mon ikke startspærren kører på samme sikring?

Hvis der er sprunget en sikring er der en årsag til det. Den årsag må du nok hellere finde, ellers sker det igen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Centrallås sikring

Indlægaf Niels Chr. » ons sep 19, 2018 12:44 pm

Tak for svaret
Det giver god mening, selvfølgelig må det have noget med startspæreren af gøre. Jeg tængkte bare ikke lige i de baner, da der på sikringslåget kun stod centrallocking anført ved sikring nr. 6. Har læst at det kan have noget med antennen ved tændingslåsen at gøre. Der har dog ikke været noget siden.
Mvh. Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: ons nov 10, 2010 22:00 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster

cron