Gennem registrering af alle de konstaterede fejl og flittig brug af de vejledninger i har henvist til, og jeg har kunnet finde på nettet, pegede alt på, at fejlen skulle findes i CEM-modulet. Med de oplysninger afleverede jeg bilen hos Autohjørnet i Espergærde, som efter en kort fejludlæsning og måling kunne bekræfte mistanken. Bl.a. to ledninger til abs-modulet skulle have været strømførende, og det gjaldt kun for den ene, og der var heller ikke strøm til højdereguleringen af forlygterne. Næsten alle fejlene kunne føres tilbage til CEM, som blev udtaget og sendt til reparation.
Fejlmeldingen "anti-udskridningsservice påkrævet" kunne føres tilbage til et defekt ratmodul og en defekt ratspole/kontaktrulle. Efter udskiftning af disse dele kunne jeg i går hente bilen og køre den hjem uden at skulle se på gule og røde trekanter.
Opleves der fejl, og man selv har mod på at diagnostisere sig frem til hvor fejlene opstår, kan det kun anbefales at notere sig fejlene, og så "backtracke" ved hjælp af diagrammer og forbindelsesoversigter til hvor det fejlbehæftede er forbundet. Det gav ihvertfald mig nogle gode spor at gå efter, og det holdt jo stik.
Tak for bistanden - og henvisningen til Autohjørnet, det har været et positivt bekendskab
Vh. Johnny