Volvo V70 III dør kontakt

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 III dør kontakt

Indlægaf tuds47 » tors nov 01, 2018 8:53 am

Hejsa
Jeg har nogle problemer med dør kontakt/sensor i føresiden af en Volvo V70 III (2009). Den har i et stykke tid indikeret at døren var åben under kørsel og det har så hjulpet at åbne og lukke døren, men dette løser nu ikke problemet længere. At bilen indikere at døren er åben er ikke så stort et problem, men man kan ikke få lov til at låse bilen længere hvilket er lidt mere træls :-)
Er der nogle der har en god ide til hvordan problemet fejlsøges og hvad der evt. bør skiftes?

Med venlig hilsen...
Thorbjørn
tuds47
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons feb 11, 2015 17:27 pm

Re: Volvo V70 III dør kontakt

Indlægaf Shadows » fre nov 02, 2018 14:39 pm

tuds47 skrev:Hejsa
Jeg har nogle problemer med dør kontakt/sensor i føresiden af en Volvo V70 III (2009). Den har i et stykke tid indikeret at døren var åben under kørsel og det har så hjulpet at åbne og lukke døren, men dette løser nu ikke problemet længere. At bilen indikere at døren er åben er ikke så stort et problem, men man kan ikke få lov til at låse bilen længere hvilket er lidt mere træls :-)
Er der nogle der har en god ide til hvordan problemet fejlsøges og hvad der evt. bør skiftes?

Med venlig hilsen...
Thorbjørn


Kan denne video hjælpe? https://youtu.be/vIZmJFqoDKk
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Volvo V70 III dør kontakt

Indlægaf V70JB » fre jun 12, 2020 20:30 pm

Hej Tuds47

Fandt du nogensinde en løsning?
Jeg har fuldstændig samme problem med min v70 III fra 08. Har lige udskiftet dørlås og elektronik med en ny brugt enhed. Det har hjulpet lidt men ikke 100 procent godt. Lidt ligesom i starten hvor man lige skal lukke døren en ekstra gang.
Brugte denne video som er genial til denne opgave.

Vh Jens
V70 -99 2.5 20 V
V70 -08 D5 Aut. summum
V70JB
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: lør okt 06, 2007 19:37 pm
Geografisk sted: Syd for Aalborg


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster