VOC med rapport om kørt strækning

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

VOC med rapport om kørt strækning

Indlægaf Koldstart » lør aug 10, 2019 7:55 am

Her er spørgsmål om Volvo on Call.

Iflg. det svenske volvo-forum "JagRullar.se" kan man på VOC genkalde tidligere ture og se kørt strækning, tidspunkt, forbrug og hastighed.

Det brugte en af det svenske forums indlægs-skribenter til, at påvise mekanikers testkørsel med 129 km/t på vej med 50 km/t begrænsning. Ikke godt for pågældende mekaniker og formentlig heller ikke godt for den "testede" Volvo". Læs her: https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&t=150764&start=10

Men det rejser spørgsmål om overvågning og om sådan dokumentation kan indgå i tvist om hastighedsoverskridelser? Kan man modargumentere politi-målinger med sådan dokumentation?

Personligt er jeg ikke meget for at logge al min færden og adfærd. Jeg påskønner min bil som mit eget private frirum, og ønsker principielt ikke logning af, hvor jeg har kørt hen hvornår. Vi har tidligere haft snakken i hjemmet i relation til iPhone og sporingsmulighederne i en sådan. Vi blev dengang enige om, at vi ikke skal "stalke" hinanden gennem tekniske dimser.

Hvis først man låner en flig af "Stasi-metoderne", hvor ender man så? Vi ønsker at have tillid til hinanden, og er lodret uenige med Lenin i, at "Kontrol er bedre end tillid".

Aftalen blev dengang, at vi kun aktiverede disse overvågningsfunktioner, såfremt den overvågede selv anmodede derom eller hvis han/hun var ude af stand til at tage vare på sig selv (små børn eller demente bedsteforældre).

Det bringer mig tilbage til VOC. Jeg får VOC på den næste Volvo, og jeg ønsker ingen aftale med Volvo om, at de må overvåge min kørsel. Ved nogen af forumets bruger om man kan slå denne kørselsovervågning fra? Permanent eller midlertidigt?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: VOC med rapport om kørt strækning

Indlægaf Nielsenand » lør aug 10, 2019 22:08 pm

Ja du kan slå kørselsrapport fra under indstillinger i VOC appen, så du ikke optager kørselsrapport i appen og derved ikke kan overvåges. Om Volvo stadig kan se din kørselsrapport uagtet om du har fravalgt den i appen ved jeg dog ikke.

/Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: VOC med rapport om kørt strækning

Indlægaf Ulrik Friis » man aug 12, 2019 11:46 am

En vurdering af om VOC overhovedet skal bruges er vel på sin plads. Min bil er fra 02 og dengang var det ultrasejt at have den røde knap på telefonen, som man kunne tilkalde Volvo med. I ens stille sind forestillede man sig vel, at der rullede et komplet Volvo værksted ud fra Göteborg og hen til der, hvor den havarerede Volvo holdt. Efter at man først havde forhandlet med en skånsktalende mekaniker i telefonen.

Hvorfor ikke bruge en app fra et af bugseringsselskaberne? Her bestemmer du selv om app'en skal spore dig.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster

cron