Hei på dig - siger min txt-2-voice

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hei på dig - siger min txt-2-voice

Indlægaf Koldstart » ons nov 06, 2019 21:31 pm

Det her er altså sjovt ...

Min nye Volvo er sat op med dansk som sprog i både tekst og tale. Det betyder så, at jeg ikke kan benytte "voice control", da den ikke findes på dansk. Men det lever jeg også fint foruden :)

Men... Hvis jeg modtager en SMS, og beder Volvoen læse den højt, så foregår det på klingende norsk :shock:

Først blev jeg irriteret over det. men ny synes jeg blot det er en ekstra charme. Jeg kan ikke høre en besked læst op, uden jeg ender med stort smil på læberne :D

Jeg har endnu ikke prøvet at diktere en SMS via Volvoens SMS-interface. Men jeg forventer ikke at det vil fungere ordentligt. :roll:

Er der andre som har lignede erfaringer med de nye Volvoer?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Hei på dig - siger min txt-2-voice

Indlægaf Koldstart » tirs dec 03, 2019 11:31 am

I mangel på svar fra kloge hoveder herinde skrev jeg til Volvo via deres support sider.

Jeg fik prisværdigt hurtigt svar, men desværre ikke et særligt brugbart. Til trods for at vi betaler halve og hele millioner for vore Volvo-biler, kan vi øjensynligt ikke få en sprogpakke med på købet. Dobbelt ejendommeligt, når nu Volvos navigator taler nydeligt dansk :evil:

Volvo-svaret:

Det er desværre ikke muligt at vælge stemmestyring og høre beskederne på dansk.

Stemmestyring, og her høre beskederne ind, er tilgængelig på følgende sprog: kinesisk (mandarin), japansk, tysk, hollandsk, engelsk (UK), engelsk (USA), spansk (Europa), spansk (Latinamerika), fransk (Europa), fransk (Canada), italiensk, flamsk, norsk, svensk, russisk.

Gad vidst hvad Normændende har bestukket Volvlo med, for at få deres sprog med i pakken. Der er trods alt marginalt flere som taler dansk end norsk. :cry:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Hei på dig - siger min txt-2-voice

Indlægaf Nielsenand » tirs dec 03, 2019 12:39 pm

Jeg syntes også det er sjovt når den læser beskeder op på Norsk/Svensk.

Jeg tror ikke du kan bruge argumentet omkring at der kun er marginalt flere der taler Norsk. Hvis du kigger på salgstallene for hvert land giver det god mening for Volvo at priotere Norge frem for Danmark. 2018 Volvo salg i DK: 4.651 stk vs. 2018 Volvo salg i Norge 11.378 stk :) Du må få nogle flere af dine venner/familie til at købe Volvo så vi kan få dansk sprog fremover ;)
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster